A grove-iak braziljához két mclarenes, Wurz és David Coulthard állt a legközelebb. A Formula 3000 ásza (jelenleg a Petrobras versenyzője) a kezdettől fogva remekelt, a nap végéig ráadásul folyamatosan javult is. A 21 éves Pizzonia Michelin gumiváltozatokat próbált, csapattársa, Ralf Schumacher (negyedik lett) és Marc Gené (ötödik) a BMW új V10-es motorját gyötörte (Frank Williams csaparfőnök új jelszava: fő a megbízhatóság).
Szintén teszter előzött versenyzőt a McLarennél, a skót Coulthard fél másodpercre maradt el "beosztottjától". Ezek voltak a McLaren első kilométerei Michelin abroncsokon. Eddie Irvine, a Jaguar üdvöskéje lett a "maradék" legjobbja, hozzá kell azonban tenni, hogy Fast Eddie csak kedden próbája ki a vadonatúj R3-ast.
A mezőny egyetlen 2002-es autójával köröző Olivier Panis utolsó előttinek hozta be a BAR-t. A franciát is megelőzte helyettese, Anthony Davidson, akinek pedig délelőtt problémái akadtak a kipörgésgátlóval.
Kedden nagy nap lesz, a Ferrarinál bemutatkozik Luciano Burti, aki utoljára emlékezetes spa-i bukásánál ült F1-es autóban. Először vezet McLarent Kimi Räikkönen és színre lép az újonc Toyota is.
Barcelona, első nap:
1. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (Michelin) 1:20.033, 66 kör
2. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (M) 1:20.088, 45 kör
3. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M) 1:20.566, 65 kör
4. Ralf Schumacher, Williams-BMW (M) 1:20.585, 32 kör
5. Marc Gené, Williams-BMW (M) 1:21.137, 54 kör
6. Eddie Irvine, Jaguar (M) 1:21.316, 47 kör
7. Anthony Davidson, BAR-Honda (Bridgestone) 1:21.617, 33 kör
8. Olivier Panis, BAR-Honda (B) 1:21.914, 22 kör
9. Pedro de la Rosa, Jaguar (M) 1:23.319, 31 kör
Korábban:
[stefano.nuovolacchi]