Salo Forma-1-es karrierje 1994-ben kezdődött, a Lotusnál, miután sikeresen szerepelt a Formula Ford bajnokságban, a Formula 3-ban és 3000-ben. A premier után három évet a Tyrrellnél töltött, majd 1998-ban az Arrowsé lett.
ElĂ©rkezett a törĂ©s, 1999-ben pár hĂ©ttel idĂ©nykezdet elĹ‘tt az Arrows ejtette, ám szerencsĂ©jĂ©re a sĂ©rĂĽlt Ricardo Zonta helyĂ©re beugorhatott Ă©v közben a BAR-ba, Ăgy nem felejtettĂ©k el az F1 emberei. KĂ©sĹ‘bb, mĂ©g ebben a szezonban Michael Schumacher szenvedett emlĂ©kezetes sĂ©rĂĽlĂ©st a Brit NagydĂjon, Ăgy kerĂĽlt fĂ©l idĂ©nyre a Ferrarihoz. A finn itt megnyerhette volna Ă©lete elsĹ‘ GP-jĂ©t, ám NĂ©metországban a világbajnoki cĂmĂ©rt harcolĂł Eddie Irvine-t el kellett engednie.
Ferraris kapcsolatait felhasználva 2000-re a Sauberhez szerzĹ‘dött, ahol sokszor versenykĂ©pesnek bizonyult. Ennek ellenĂ©re mindig azt hangsĂşlyozta, hogy nyerĂ©sre esĂ©lyes csapatban szeretne versenyezni, Ăgy elfogadta a Toyota ajánlatát.
KĂ©rdĂ©ses, mennyire volt okos döntĂ©s ez, hiszen a Sauber 2001-ben törtĂ©nete legjobb eredmĂ©nyĂ©t hozta, a Toyotának viszont idĹ‘ kell, mĂg beĂ©ri fĹ‘bb riválisait. A Forma-1-ben szinte lehetetlen egybĹ‘l jĂłl szerepelni, amit mostanában a Renault Ă©s a BAR is bizonyĂt.
Az elmĂşlt Ă©vet tehát a japán autĂł tesztelĂ©sĂ©vel Ă©s a pályák alapos megismerĂ©sĂ©vel töltötte Salo. Csapattársa 2002-ben az Ăşjonc Allan McNish lesz, Ĺ‘ maga pedig a mezĹ‘ny harmadik legidĹ‘sebb versenyzĹ‘jekĂ©nt virĂt majd a melbourne-i rajtrácson.