Bemutatkozott a Williams
2002. január 25. 12:43
Ralf Schumacher vagy Montoya lesz 2002-ben a vezér? |
Most Patrick Head technikai igazgatĂł Ăşjabb elĹ‘relĂ©pĂ©st tervez: "Amennyiben vannak pályák, ahol nem nyerĂĽnk saját erĹ‘bĹ‘l, akkor a kocsi nem megfelelĹ‘. Az aerodinamika Ă©s a megbĂzhatĂłság továbbfejlesztĂ©se a cĂ©lunk az FW24-gyel."
Gavin Fisher fĹ‘dizájner azt magyarázta, miĂ©rt hasonlĂt annyira az Ăşj kocsi a rĂ©gihez: "KevĂ©s szabály változott a 2002-es szezonban, ezĂ©rt a kihĂvás inkább az, hogy tovább fejlesszĂĽnk egy olyan autĂłt, amely már eleve magas fokon áll."
A teljesen Ăşj BMW-motor, a P82-es mellett Ăşj váltĂłt is integrált a csapat a karosszĂ©ria mögĂ©. "A BMW-vel közösen terveztĂĽk a kocsit, mĂ©g optimálisabbá tĂ©ve a motor elhelyezĂ©sĂ©t. Mint mindig, azĂ©rt kĂĽzdöttĂĽnk, hogy csökkentsĂĽk a sĂşlyt Ă©s a tĂ©rfogatot, javĂtottunk a kocsi dinamikáján Ă©s az aerodinamikai rendszerek hatĂ©konyságán.
Gerhard Berger sportigazgató szerint a Williams házicsatája Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya között minden versenyen másként alakul majd. Kettőjük rivalizációja tavaly év végén már elég éles volt, mikor Montoya néhány versenyen megverte Ralf Schumit. Ennek ellenére Berger szerint a kolumbiainak változatlanul keményen kell hajtania.
"Igazi katalizátor lesz nekĂĽnk ez az erĹ‘s pilĂłtapáros. Arra számĂtok, hogy mindketten Ă©lvezni fogják a sikerĂ©rt valĂł harcot. NĂ©hány pályán Juan lesz jobb, másokon Ralf. Mindketten kĂ©pesek futamokat nyerni" - mondta Berger.
Frank Williams csapatfĹ‘nök szerint ez a pilĂłtakettĹ‘s a legjobb a Forma-1-ben. "NĂ©gy impozáns gyĹ‘zelmet, ugyanennyi pole pozĂciĂłt Ă©s nyolc leggyorsabb kört Ă©rtĂĽnk el közösen kĂ©t Ă©v alatt. Az elvárások ezĂ©rt már nagyon magasak. Komoly remĂ©nyeket fűzĂĽnk az FW24-eshez Ă©s az Ăşj BMW-motorhoz egyaránt. Mindezek felett a mi pilĂłtapárunk a legjobb. Ralf Schumacher Ă©s Juan Pablo Montoya eltĂ©rĹ‘ szemĂ©lyisĂ©g, más vezetĂ©si stĂlussal, de a cĂ©ljaik azonosak" - fejtegette Williams.
A BMW motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint ismét a BMW kell, hogy legyen a mérce a Forma-1-es motorok között. Tavaly a BMW V10-ese volt a legerősebb a mezőnyben, a maga 850 lóerejével, a négy leggyorsabb pályán (Imola, Montreal, Hockenheim és Monza) ez győzött. 2002-re még magasabbra tette a mércét a mücheni cég.
Az Ăşj P82-es erĹ‘mű a tavalyibĂłl indul indul ki, de számos mĂłdosĂtást vĂ©geztek rajta. Közel ötezer önállĂł alkatrĂ©szbĹ‘l áll, melyek közĂĽl mintegy ezer teljesen Ăşj. KözĂ©ppontban a nagyobb megbĂzhatĂłság állt Ă©s a sĂşlycsökkentĂ©s a motor felsĹ‘ rĂ©szĂ©n, hogy optimálisabb helyen legyen a sĂşlyközĂ©ppont.
EgyĂ©b hĂrrel is szolgált a grove-i csapat a bemutatĂłn, mĂ©ghozzá a Federal Expresszel (FedEx), az amerikai csomagkĂĽldĹ‘ cĂ©ggel kötött szponzori szerzĹ‘dĂ©ssel. A FedEx logĂłi megjelennek a kocsik elsĹ‘ szárnyán (ahogy a bemutatĂłn látni lehetett), ezen kĂvĂĽl a kĂ©t pilĂłta bukĂłsisakján.
Ajánlat:
Korábban:
[stefano.nuovolacchi]