Lejárt a határidő. A Forma-1-es csapatoknak keddig (szeptember 7.) kellett (volna) előrukkolniuk szabálymódosítási javaslataikkal, ám mivel az utóbbi hónapokban sehogysem tudtak egyezségre jutni a sportág lelassításának módjáról, az FIA technikai delegátusának első embere, az amúgy versenyigazgatóként is "funkcionáló" Charlie Whiting - nyílt levél formájában - elküldte a testület által kidolgozott három "csomagot" a csapatfőnököknek. Az egyezmény 7.5-ös pontjának értelmében ezek közül ki kell választani egyet, vagy lehetőség van arra, hogy az istállóvezetők a három csomagból összegyúrjanak egy sajátot (ez nem kötelező).
A három variáns mellett az FIA biztonsági okokból két másik szabály mihamarabbi bevezetésére is kérte az istállókat, ezeket a 7.5-ös ponton kívül, mert nem feltétlenül lassítják az autókat. Az egyik, hogy lehetőleg kerüljenek le a kocsikról azok az alkatrészek, amelyek ütközés/baleset esetén - a defektveszélyt növelve - éles törmeléket hagynak a pályán, míg a másik, hogy a súlyhatár csökkentése végett kevesebb ballaszt kerüljön a versenygépekbe, így csökkentve az ütközési energiát.
A három szabálycsomag a részletesen július közepén, amúgy áprilisban nyilvánosságra hozott elképzelésekből áll össze, csak itt-ott történtek apróbb módosítások és kiegészítések. A kasztnit és az aerodinamikát illető változtatások mellett a középpontban természetesen a sokat vitatott, 2,4 literes, V8-as motorokra történő átállás áll a középpontban.