A Ford autókonszern pénteken jelentette be, a halmozódó veszteségek miatt nem költ több pénzt a Forma-1-re, a Jaguar-istálló, valamint az erőforrásokat gyártó Cosworth eladósorba került. Emiatt könnyen elképzelhető, hogy további két istálló (a Ford-, illetve Cosworth-motorokkal futó Minardi) is bedobja a törülközőt év végén, így akár hat együttesnek is három autót kell indítania jövőre.
A televíziós társaságokkal kötött szerződések tartalmaznak ugyanis egy olyan pontot, amelynek értelmében minimum húsz autónak kell indulnia egy szezonban. Hét csapattal számolva ez csak akkor lehetséges, ha egyet leszámítva mindegyik három autót indít jövőre. Ellenkező esetben Bernie Ecclestone-nak súlyos milliókról kell lemondania, igaz, ő maga nem aggódik.
"Ki tudja, a végén az egész Forma-1 profitál a Ford döntéséből. A csapatokkal kötött megállapodásokban benne van, szükség esetén kötelező három autót indítaniuk, ez legalább azt jelentené, hogy végre húsz, közel azonos képességű versenygép állna a rajtrácson" - bizonyította Ecclestone verbálisan: nem érdekli a kiscsapatok sorsa. "Különben is, inkább legyen három-három Ferrari és McLaren, csak ne kelljen egy Jaguar-Minardi 'csatát' végignéznem."
Ecclestone szerint különben a Jaguar rosszul volt menedzselve. "Egyáltalán nem szomorít el a csapat távozása. Azért jöttek, hogy maguknak kedvezzenek, s most ugyanezért is mennek."
Paul Stoddart Minardi-főnök szerint a három autós megoldás csak vészmegoldásként jöhet szóba, hosszú távon nem oldja meg a száguldó cirkusz problémáit. Az üzletembert nem érte meglepetésként a Ford döntése, gyors megoldást sürget. "Ha mindent egytől egyig összeszámolunk, a nagy költségvetést, a szerény eredményeket, a versenyképtelenséget, a jövőt illető bizonytalanságot, a Bernie-vel és Maxszal folytatott harcot, nem meglepő, hogy az Egyesült Államokban arra jutottak: francba az egésszel. Az újságírókon kívül senki nem mondta még ugyan ki, de válságban van a Forma-1, s ha nem teszünk gyorsan valamit, lehet, hogy késő lesz."
Az állandóan anyagi gondokkal küszködő Stoddart legújabban saját versenyautó-kollekciójának elárverezésével próbál egy kis bevételhez jutni, a novemberi, ledburyi aukción gyűjteménye (Tyrrell, Minardi, BAR) fele kerül kalapács alá.