Nagyot javult egy nap alatt a Ferrari: a pénteki szabadedzéseken még gyengélkedett a Scuderia, a szombati első időmérőn azonban már Michael Schumacher volt a legjobb. Rubens Barrichello a negyedik helyről várhatta a folytatást, míg nagy meglepetésre Giancarlo Fisichella volt a harmadik. Schumacheré mögött Kimi Räikkönen neve virított, a nagy visszatérő Jacques Villeneuve a 13. helyen állt. De ami esetében a legfontosabb, két tizeddel megverte csapattársát, Alonsót. Baumgartner Zsolt elsőre huszadik lett, majd' egy másodperccel ment rosszabb időt, mint Bruni.
Az első időmérő végeredménye:
1. Michael Schumacher (GER) Ferrari 1:33.185
2. Kimi Räikkönen (FIN) McLaren 1:33.499
3. Giancarlo Fisichella (ITA) Sauber 1:33.738
4. Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 1:33.787
5. Ralf Schumacher (GER) Williams 1:33.849
6. Juan Pablo Montoya (COL) Williams 1:34.016
7. Szato Takuma (JPN) BAR 1:34.051
8. Olivier Panis (FRA) Toyota 1:34.153
9. Jenson Button (GBR) BAR 1:34.273
10. Mark Webber (AUS) Jaguar 1:34.334
11. David Coulthard (GBR) McLaren 1:34.355
12. Jacques Villeneuve (CAN) Renault 1:34.425
13. Fernando Alonso (ESP) Renault 1:34.599
14. Nick Heidfeld (GER) Jordan 1:34.808
15. Felipe Massa (BRA) Sauber 1:34.816
16. Ricardo Zonta (BRA) Toyota 1:34.958
17. Christian Klien (AUT) Jaguar 1:35.447
18. Gianmaria Bruni (ITA) Minardi 1:36.623
19. Timo Glock (GER) Jordan 1:37.143
20. Baumgartner Zsolt (HUN) Minardi 1:37.510
A második időmérőn fordított sorrendben indultak a pilóták, elsőként tehát Baumgartner Zsolt hagyta el a boxutcát. A Minardi magyarja nagyjából a pálya feléig hibátlanul ment, ott azonban keresztbe állt az egyik kanyarban, s veszített egy kis időt. A célban 1:40.240-et mutatott az óra, ez majd' három másodperccel volt rosszabb az első időmérőn elért idejénél.
Timo Glock következett, a német már az első szektorban egy másodpercet vert Zsoltra. A végéig még további kettőt, három ezredtől eltekintve megismételte korábbi eredményét (1:37.140).
Gianmaria Bruni hibával kezdte gyors körét, rögtön apró korrigálásra kényszerült. A harmadik kanyarban aztán megpördült, így elveszítette esélyét egy jó eredményre. Végig sem ment, kiment a boxba.
Christian Klien az első szektorban még hátrányban volt Glockhoz képest, a második ellenőrző pontnál viszont fordult a helyzet. Az utolsó szakaszon még tovább növelte előnyét, 1:36.535-tel vette át az első helyet.
Ricardo Zonta jó tempóban ment végig a sanghaji ringen, nem is hibázott nagyot (volt egy apróbb elfékezése), ennek jutalma pedig korrekt időeredmény lett. 1:35.410-et ment a brazil, 1.125 másodpercet vert Klienre. Csapata közölte vele, lassan menjen levezető körében, hogy spóroljon a benzinnel.
Nick Heidfeld, aki a délelőtti szabadedzésen hatodik volt, nem tudta megverni Zontát, két szektor után már nyolc tized volt a hátránya. Javítani később sem tudott, de másodiknak bejött (1:36.507).
Fernando Alonso végig gyorsabb volt Zontánál, de az első időmérőn produkált idejét nem tudta megismételni. 1:34.917-tel vette át az első helyet. Amit Villeneuve nem tudott elvenni tőle, a kanadai 1:35.384-nel csak másodiknak jött be.
David Coulthard az első szektorban gyorsabb volt Alonsónál, a másodikban azonban veszített néhány tizedet és hátrányba került. A skót nem tudott megújulni a pálya utolsó harmadában, 112 ezredes plusszal (1:35.029) másodikként érkezett.
Mark Webber előnnyel kezdte gyors körét, a gyors balosban (7.) azonban megcsúszott (ugyanitt Villeneuve elszállt délelőtt), s rengeteg időt veszített. A második ellenőrző pontnál három tized volt a hátránya, a célban is nagyjából ugyanennyi (1:35.286), ez a harmadik helyhez volt elegendő.
Jenson Button közel két tizedes előnnyel kezdett, a második szektorban is tartotta a különbséget. Az utolsó harmadban aztán az angol rátett még egy lapáttal (1:34.295), hat tizedet vert Alonsóra. A rádión elmesélte a mérnököknek, csodálatos volt az autó egyensúlya.
Olivier Panis ott volt Button közelében, de az első két szektorban nem tudott a BAR-os elé kerülni. A célig sem sikerült javítania, sőt, Alonsónál is gyengébbet ment (1:34.975), harmadik helyet írt ki neve mellé a számítógép.
Szato Takuma, akinek autójában a második szabadedzés után motort kellett cserélni (plusz tíz hely végső eredményéhez képest), nem tudta megverni sem csapattársát, sem Alonsót és Panist, a negyedik legjobb időt (1:34.993) teljesítette. Majd' egy másodpercet rontott az első tréninghez képest.
Juan Pablo Montoya meglepő módon Button közelébe sem tudott férkőzni, az utolsó kanyart elrontotta, így öten is előtte tudtak maradni. 1:35.245-ös idejével Coulthard mögé "sorolt" be.
Csapattársa, a Kínában visszatért Ralf Schumacher valamivel jobban ment, de Button megverésére esélye sem volt. 1:34.891-gyel a második helyre azért befért, de így is hat tizedet kapott az angoltól.
Felipe Massa az első szektorban két tizeddel gyorsabb volt Buttonnál, a második szakaszon azonban veszített néhány tizedet. Az utolsó harmad sem sikerült igazán jól számára, 1:34.759-cel másodikként érkezett célba.
Rubens Barrichello elfékezte magát az első kanyarban, majd az első időmérő pont után is (ahol másfél tized volt az előnye), két szakasz után azonban már így is közel fél másodperc volt az előnye. Az utolsó harmadban veszített egy kis időt, de 1:34.012-vel átvette az első helyet.
Giancarlo Fisichella lényegesen lassabban kezdett, mint Barrichello, s később sem tudott felgyorsulni. Végül csapattársától, Massától is kikapott, 1:34.951-gyel hatodikként érkezett célba.
Kimi Räikkönen sem tudott gyorsabban "rajtolni", mint Barrichello, két szektor után három és fél tized volt a hátránya. Az utolsó szakaszon, ahol a brazil lassult, javítani tudott, 166 ezredes hátránnyal (1:34.178) biztosította, hogy harmadiknál rosszabb ne legyen.
Michael Schumacher hibázott! A hétszeres világbajnok nagyon nagy időt akart menni, de ez már az első kanyarban megbosszulta magát. Óriási tempóban próbált elfordulni, ezt még a Ferrari sem bírta. A kavicságyból ki tudott jönni, de csak az utolsó sorból kezdheti a Kínai Nagydíjat. A német egyébként kiment a boxba, autójához így hozzá lehet nyúlni: Ross Brawn kitalálhatja, hogy lehet utolsóból elsőt csinálni. A lassítás alapján különben úgy tűnt, vezetői hiba okozta a kicsúszást. "Az első kanyarban az autó hajlik az alulkormányozottságra" - magyarázta Schumi a bizonyítványt. "Pontosan nem tudom, mi történt, meg kell vizsgálnunk az autót, ki kell értékelnünk az adatokat. Nagy kihívás az utolsó helyről rajtolni, meglátjuk, fel tudok-e kapaszkodni a dobogóra."
"Jó lett volna, ha a két Ferrari az első sorból vág neki a nehéznek ígérkező futamnak" - nyilatkozta Barrichello, aki természetesen örült az első helynek. "Sajnálom Michaelt, de ő van akkora sztár, hogy a mezőny végéről kezdve is az élbolyban zárjon. Sajnos, most nem tudunk egymásnak segíteni. Az én autómmal semmi gond nem volt, jól alkalmazkodott a vadonatúj pályához. Bízom benne, hogy vasárnap is én leszek a leggyorsabb."
"Mivel új a sanghaji pálya, ezért többen is nagyot hibáztak" - mondta Baumgartner. "Én arra figyeltem, hogy a lehető legkevesebb rontással menjek végig, s bár volt néhány nehéz pillanatom, ez sikerült. Remélem, vasárnap túlélem a rajtot, és célba érek. Az első három kanyarkombináció nagy összpontosítást igényel, és arra is figyelni kell, hogy ki mikor megy ki a boxba, mert az aszfalt eszi a gumikat."