Vitantonio Liuzzi vitathatatlanul az utóbbi évek legnagyobb tehetségének tűnik, az olasz elképesztő magabiztossággal "gyűrte" be idén a Forma-3000-es mezőnyt. A búcsúzó sorozat (helyét 2005-től a GP2 veszi át) tíz futamából hetet megnyert, kétszer második lett, s mindössze egyetlen alkalommal, a Nürburgringen maradt pont nélkül. A megszerezhető száz pontból 86-ot gyűjtött össze, nem kevesebb, mint harminc egységet vert második helyen végzett honfitársára, Enrico Toccacelóra.
Az Arden-istálló pilótájára (akinek csapattársa, a harmadik helyen végzett Robert Doornbos már ott van a Forma-1-ben, a holland éppen a Jordan harmadik számú pilótájaként ügyködik), a "Forma-3000 Schumacherjére" már korábban felfigyelt Jean Todt, a Ferrari-főnöknek olyannyira tetszett az ifjonc teljesítménye, hogy elhatározta, valamilyen formában Maranellóba csábítja.
Az ügyben azóta csönd volt, Liuzzit (aki chatvendégünk, Szabó Róbert szerint Schumacher utódja is lehet) viszont közben szóba hozták a Jaguarral és a Sauberrel is. Előbbi a Ford kiszállása miatt nyilvánvalóan nem "játszik", a Ferrari fiókcsapataként működő Saubernél (ahol szeptemberben tesztelt is) ellenben nagyon könnyen kiköthet Liuzzi.
Különösen, hogy brit sajtóértesülések szerint az olasz már alá is írt a Ferrarihoz (közelebbről meg nem nevezett olasz forrásokra hivatkoztak a lapok), a megállapodás értelmében pedig már jövőre többször tesztelheti a tűzpiros versenygépet. Amennyiben a Jordan és a Minardi nem tud nekivágni a 2005-ös szezonnak s a csapatoknak három autót kell indítaniuk, a Ferrari akár kölcsön is adhatja Liuzzit a Saubernek, hogy gyűjtögesse a tapasztalatot. Svájcból visszatérve aztán az olasz elfoglalhatja Schumacher (vagy Barrichello) helyét a volán mögött.
-tyg-