A mexikói illetékesek a múlt héten jelentették be, hogy a Forma-1 visszatér Közép-Amerikába, a hivatalos megerősítést hétfőre ígérték. Szavatartó emberek, hiszen délután a hírügynökségek világgá kürtölhették: Bernie Ecclestone (aki a vasárnapi Brazil Nagydíj után rögtön odarepült) megegyezett a szervezőkkel, így a száguldó cirkusznak 2006-ban Mexikóban is lesz állomása.
Cancúnban hamarosan megkezdődnek a vadonatúj aszfaltcsík építési munkálatai Hermann Tilke (Sanghaj, Bahrein, Sepang) irányításával, a helyiek 80 millió dollárt szánnak a projektre. Ez valamivel több, mint amennyit a sportágba jövőre bekapcsolódó Törökország invesztált pályájába, eltörpül azonban a Sanghajban felhúzott ring közel 400 millió dolláros költségvetése mellett. "A pálya kifejezetten gyors lesz, tele éles kanyarokkal, amelyek erős fékezésekre kényszerítik majd a pilótákat" - mondta Dirk Schneider, Tilke cégének egyik alkalmazottja. Az átlagsebesség várhatóan 220, a csúcssebesség 300-310 körül várható.
A Forma-1-es futam rendezésétől a mexikói kormány a turizmus fellendülését várja a karibi üdülőhelyen s persze sok-sok pénzt. "Az első nagydíj 2006 októberében lesz, összességében 200 millió dolláros bevételt remélünk" - nyilatkozta Quintana Roo tartomány turisztikai minisztere, Artemio Santos Santos, aki legalább százezer nézővel számol. Ezzel azért később még problémák lehetnek, Cancúnban ugyanis hiánycikk a szálloda, "csupán" ötvenezer szoba van, amelyek nagy részét éppen októberben foglalják el a "tengerimádó" turisták.
Ecclestone egyelőre nem erősítette meg a Mexikói Nagydíjról szóló híreket, igaz, nem is cáfolta azokat. A promoter szerint mindenesetre egymás tenyerébe csaptak a felek, így 14 évnyi szünet után - két esztendő múlva - újra Forma-1-es autók száguldoznak majd Mexikóban. "Szó sincs arról, hogy Mexikó Silverstone felváltására került be a versenynaptárba" - tiltakozott a felvetés ellen Luis Silveira, a Grupo Promotor Inversiones Caribenos első embere. "Szerződésünk 2006-2010-ig, öt évre szól, ötéves opcióval megfejelve."