Jól kezdődött a Brazil Nagydíj, a start előtt eleredő eső alaposan összekuszálta a mezőnyt. Percekig szinte csak találgatni lehetett, ki áll az élen, amint azonban felszáradt a pálya, jött az idén megszokott műsor. Előzés alig, feszültség csak kerékcserék alatt, még jó, hogy a végére felpörögtek a fiúk. Kimi Räikkönen az utolsó körökben nagyon nyomta a végül diadalmaskodó Juan Pablo Montoyát, s a negyedik-hetedik helyért is izgalmas csata alakult ki Fernando Alonso, Szato Takuma és a két Schumacher között.
De mielőtt jönnének a nyilatkozatok, emlékezzünk meg a hétvége további eseményeiről is. Volt ugyanis belőlük bőven, kezdjük mindjárt azzal, hogy a csapatok gyakorlatilag mindennap találkoztak. A téma mi más is lehetett volna, mint a Max Mosley FIA-elnök és Bernie Ecclestone által oly sokat emlegetett költségcsökkentés, az istállók közös nyilatkozatban kötelezték el magukat a takarékosabb "üzemelésre".
Az első, pénteki találkozón még a Ferrari is részt vett, a konstruktív hangulatú beszélgetésen több építő szándékkal megfogalmazott javaslat is elhangzott. (Akadt olyan, Ecclestone által lelkesen támogatott felvetés is, hogy térjen vissza a sportág az évekkel ezelőtti állapotokhoz, s a mostani kicsik helyett ismét nagy rajtszámok virítsanak a kasztnikon.) A csapatfőnökök két témát jártak körbe, a "pénzpocsékolásért" elsősorban felelős tesztkérdést, valamint a gumiháborút. A Ferrari számára azonban előbbi kényes téma, az olaszok korábban többször kijelentették, nem mennek bele semmiféle korlátozásba a gyakorlásokat illetően, s noha nem mondták ki, mindenki tudja, miért: nem akarják elveszíteni azt az előnyt, amit saját tesztpályáik jelentenek.
Talán ezért, talán másért, mindenesetre a maranellóiak nem vettek részt a szombati tanácskozáson (mondjuk - álláspontjuk ismeretében - a többiek meg sem hívták őket...), amelyen Ecclestone ismertette a 2005-ös versenynaptár tervezetét. A Brit és Francia Nagydíj is benne volt a főguru által ismertetett kalendáriumban, a csapatok hajlandóak 19 futamon részt venni, ha ezért megkapják a jussukat. Megjegyezték viszont, Ecclestone és Mosley hiába lelkesedik a nemhivatalos Brit GP gondolatáért, a maguk részéről nem akarnak olyan futammal vesződni, amelyért nem jár vb-pont. (Végsősoron ez is a költségcsökkentés egyik formája...) A Ferrari annyiba belement (még pénteken), Ecclestone tárgyaljon a gumigyártókkal tesztjeik számának limitálásáról (a tanácskozáson nem hangzott el konkrétan, egy cég legyen jelen a sportágban, holott a többség ezt szeretné), azt viszont nem volt hajlandó aláírni, hogy az egyéb tesztek számát radikálisan csökkentsék. A többi csapat javaslata szerint a pénteki szabadedzéseken kívül mindössze tíz napot lehetne tesztelni, a Ferrari erre kapásból nemet mondott, s valószínűleg még csak tárgyalási alapnak sem tekinti. Holott az ő hozzájárulásuk is kellene, hogy ezeket a regulákat is bevezessék az FIA-féle módosítások mellett. (Mosley annyit jegyzett meg, a csapatok kissé elkéstek a cselekvési tervvel.)