Pedig már úgy festett, vége az időmérő körüli hercehurcának. Nagy nehezen sikerült elfogadtatni a csapatfőnökökkel egy (valójában nagyon rossz) javaslatot, amelynek értelmében az első időmérőt - üres tankkal - szombat délután, a másodikat vasárnap délelőtt - már a versenyre felkészített autókkal - rendezték volna, az időeredmények összeadásával. A minta a tájfun sújtotta Japán Nagydíj volt, amelyen az egész szombati versenynapot törölni kellett. A csapatok (akkori véleménye) szerint az ötlet remek, hiszen a nézők több élményhez jutnak vasárnaponként.
Igen ám, de a televíziós társaságokat nem kérdezte meg senki, s ők most jelezték (hogy miért vártak eddig, nem tudni), számukra elfogadhatatlan az új módi. Kilátásba helyezték, hogy a vasárnapi edzést nem fogják élőben közvetíteni, véleményük szerint a futam is épp elég adásidőt vesz el az otthon ülők miatt roppant értékes vasárnap délutánból. A hírek Bernie Ecclestone-hoz is eljutottak, a főguru az istállók hétfői találkozóján állítólag felvetette, újabb változtatást kéne eszközölni.
"Nyilvánvalóvá vált, hogy ügyfeleink, a televíziós állomások elégedetlenek az új időmérő edzéssel, ezért tennünk kell valamit" - nyilatkozta az egyik neve elhallgatását kérő csapatfőnök az Autosportnak. "Újra át fogjuk gondolni a dolgot, s valószínűleg ismét átalakítjuk a szabályokat. Meglehet, alig néhány nappal az idénynyitó előtt alakul ki a végleges szisztéma."
Ecclestone hétfőn ismét előállt korábbi ötletével, e szerint szombatonként két 25 perces tréningre kerülne sor. A félidők között tízperces szünetet iktatnának be, a csapatoknak ennyi ideje lenne felkészíteni az autókat a versenykörülményekre. Mindkét edzésen maximum hat fordulót tehetnének meg a pilóták, akik autóját a startig nem lehetne piszkálni.
Ecclestone már egy hónappal ezelőtt is élesen kritizálta az új időmérőt, akkor úgy nyilatkozott, "az új formátum kétségkívül jobb, mint az idei, de még mindig nem jó. Sokan panaszkodtak miatta, alakítgatnunk kellene még egy kicsit." Márciusig van idő.