Különdíjat ugyan nem kapott érte, de idén a BAR-Honda volt a 2003-hoz képest legnagyobb fejlődést bemutató csapat. Ennek oka egyfelől a Bridgestone abroncsok Michelinre cserélése volt, de természetesen a mechanikai újítások is szerepet játszottak az előrelépésben.
Brackleyben különösen büszkék (voltak) például az ultrakönnyű, szénszálas sebességváltóra, amelynek segítségével Jenson Button és Szato Takuma gyakorlatilag észrevétlenül tudtak fel-le kapcsolgatni. A BAR lényegében egy olyan rendszert fejlesztett ki, amely a sebességváltásnál fellépő pillanatnyi "teljesítményszünetet" eltüntette, így a motor folyamatosan maximális erőbedobással dolgozhatott. Hogy ez mekkora újítás is valójában, arról a Royal Automobile Club fejlesztőmérnököknek adományozott kitüntetése tanúskodik.
Az FIA új előírása értelmében 2005-től a BAR nem használhatja "büszkeségét", az auto, motor und sport értesülése szerint a jövőben felváltásnál minimum kétszáz, visszakapcsoláskor pedig háromszáz miliszekundumnak kell eltelnie a fokozatok között.
Egy másik új szabály a Renault mérnökeinek okozhat fejtörést. A francia istálló az utóbbi két évben főképp villámrajtjaival keltett feltűnést, az azóta nyilvánosságra került magyarázatok szerint sikerük több okra vezethető vissza. Az autó súlypontját például mélyen hátra helyezték, kifejlesztettek egy kigyorsításnál minden eddiginél jobban működő kipörgésgátló, valamint egy új kuplungrendszert.
"Az olyan speciális kuplungrendszerek használata, amellyel a Renault idén úgymond optimalizálni tudta a csúszáspontot, 2005-től tilos. A pedál ruganyosságának állandónak kell lennie" - idézi az auto, motor und sport az FIA határozatát, hozzátéve, hogy a következő szezontól a kipörgésgátló csak száz kilométeres sebesség felett avatkozhat be. A szövetség indoklásában hangsúlyozta, szeretné, ha az elektronika helyett a pilóták harcolnának meg a győzelmekért.