A csapat 1999-es indulása óta 90 százalékkal rendelkezett, s decemberben indult az az eljárás, amely révén a kisebbségi tulajdonosokat kizárva próbálta eladni részének felét a Hondának. A japán motorszállító ugyanis csak úgy volt hajlandó részesedést vásárolni, hogy a BAT legyen az egyedüli társtulajdonos.
A csapatot eddig működtető BAR Holdings azonban 10 százalékban kistulajdonosok kezében volt, akik közül a korábbi csapatfőnök Craig Pollock nem kívánt megválni részétől. A dohányipari cég ezért csődeljárást kezdeményezett a BAR Holdings ellen, hogy azt a felszámolóbiztostól új vevőként visszavásárolva megszabaduljon a megmaradt kisrészvényesektől.
Ennek az eljárásnak a kötelező része, hogy a csapatot hivatalosan meghirdessék az eladandó vállalatok között. Erre került sor decemberben a Financial Timesban.