Az FIA szerdán jelentette be, hogy az eddig ismert témák mellett újakról is szó esik majd a Forma-1-es csapatok pénteki tanácskozásán. A londoni ülés napirendjén a Max Mosley vezette testület ötletei mellett megtárgyalják a Ferrari, a Williams, a BAR és a Renault javaslatait is.
Az FIA szerint az együttesek saját maguk vetették fel, hogy maximalizálni kellene a fizetéseket, mégsem tudni egyelőre, hogy az NBA-ben már évek óta alkalmazott módszert végül a száguldó cirkuszban is bevezetik-e. 36 évével jelenleg a német Michael Schumacher a mezőny korelnöke, s körülbelül 38 millió eurós fizetésével a legjobban fizetett pilóta is.
Az FIA legkorábban 2008-ban reformálná meg a fizetési rendszert, az istállók viszont már 2006-2007-ben. Az elképzelést teljes egészében még nem dolgozták ki, így nem ismeretes, hogy a fizetési korlát személyre vagy csapatra szólna-e.
Az istállók részéről erős ellenállás várható viszont az FIA azon felvetése ellen, hogy felső korhatárt vezessenek be a Forma-1-ben. A korlátozás érdekes módon csak a második számú pilótára szólna (holott több olyan gárda is van, amely egyenrangúként kezeli versenyzőit), hasonló megszorítás a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis kategóriájában van érvényben. Bevezetésekor rengetegen tiltakoztak, hasonló ellenakciók várhatóak ezúttal is.
"Biztosan lehetséges, hogy a költségeket a technika jelentős átalakítása nélkül szorítsuk le" - jelentette ki Mosley. "A költségcsökkentés a magasabb bevételekkel kombinálva nyereségesebbé teheti az együtteseket, mindannyiunknak ez az érdekünk." Az istállók, illetve a világbajnokság szervezőinek feladatait, kötelességeit és jogait szabályozó Concorde-szerződés 2012-ig szóló, meghosszabbított változatát egyelőre csak a Ferrari írta alá, Mosley szeretné, ha pénteken a többiek is csatlakoznának a maranellóiakhoz.