Képgaléria
Nem túlzás, lélegzetelállító csatát hozott a Forma-1-es világbajnokság negyedik futama, a San Marinó-i Nagydíj, amelyen ketten is megérdemelték volna a győzelmet. Michael Schumacher azért, mert a 13. helyről rajtolva nyomult át - elképesztő tempót diktálva - a mezőnyön, Fernando Alonso pedig azért, mert 12 körön át maga mögött tudta tartani a hétszeres világbajnokot. A sportág sajátosságai miatt persze csak egyikük állhatott fel a dobogó tetejére, a dicsőség végül a zsinórban harmadik diadalát arató spanyol ifjoncnak adatott meg. A célba mindössze két tizeddel üldözője előtt érkezett, de ez pont elég volt a sikerhez.
Utóbb kiderült, Alonso végig spórolt a motorral, a Renault ugyanis attól tartott, hogy a Bahreinben is győztes erőforrás nem fog kitartani az imolai erőpróba végéig. "Tudtuk jól, hogy gondjaink lehetnek a motorral, ezért a pénteki és szombati szabadedzéseken a lehető legkevesebb kört tettem meg" - mondta Alonso. "A versenyen is nagyon kellett figyelnem, hogy ne pörgessem túl a gépet, mindig a lehető leghamarabb váltottam, hogy ne szaladjon túl magasra a fordulatszám. Azt gondoltam, hogy 'kímélő üzemmódban' is ponto(ka)t szerezhetek, a győzelemre azonban nem számítottam. Így aztán különösen boldog vagyok, hogy összejött."
A "legendás" utolsó 12 körben bizony látszott, hogy a spanyol feltartja Schumachert, a lassabb tempót viszont remek manőverekkel tudta ellensúlyozni. Folyamatosan behúzódott a pálya közepére, hogy a világbajnok ne tudjon támadni, hibátlan teljesítménye győzelmet hozott számára. "Ez volt pályafutásom eddigi legszebb győzelme, teljesen más volt, mint az eddigiek. Iszonytató volt a nyomás az utolsó körökben, de 99 százalékig biztos voltam benne, hogy Michael nem fog tudni megelőzni. Azt leszámítva, hogy takarékoskodnom kellett a motorral, s a végén kezdett elmenni a tapadás, tökéletes volt az autó, nemhiába dolgoztunk annyit a beállításokon. Fantasztikus érzés zsinórban háromszor nyerni!"
"Fernando zseniális munkát végzett, alig hittem a szememnek az utolsó körökben" - fújt egy nagyot Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke, aki saját bevallása szerint kis híján szívinfarktust kapott. Az idősödő szakember helyzete egyébként különleges, hiszen annak idején ő fedezte fel Schumachert, s segítette első világbajnoki címeihez. "A sikert Louis Schweitzer Renault-elnöknek ajánlom, akinek ez volt az utolsó F1-es győzelme, mielőtt távozik posztjáról."
Nem lehet elégedetlen a Ferrari sem, hiszen a vasárnap délelőtti második időmérő után, amelyen Schumacher nagyot hibázott, senki nem tett volna fel nagyobb összeget a maranellóiak második helyére. A hétszeres világbajnokot azonban az esélyek nem érdekelték, rálépett a gázra, s a 13. helyről indulva kis híján nyert.
"A második helynek örülök, a délelőtti hiba viszont elkeserít" - összegzett Schumacher. "Nem sűrűn csinálok ilyet, a sok benzin miatt egyszerűen elfékeztem magam. Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani, aki kivette a részét ebből a sikerből, külön hála a Bridgestone-nak, amely remekül felkészült erre a nagydíjra. Ez volt az első lépésünk a jó irányba, de biztos vagyok benne, hogy hamarosan újabbak is jönnek."
Schumacher második tankolása előtt szenzációs manőverrel előzte meg a harmadik Jenson Buttont. "Ebben azért segítségemre volt a két lekörözendő Williams is, tudniillik egy kis port hordtak fel az aszfaltra. Jenson ezen megcsúszott kicsit, s ezért nem tudott feltartóztatni. Láttam, hogy Fernando sem olyan gyors, mint én, ám ezt hibátlan vezetéssel ellensúlyozni tudta. Pedig ekkora nyomást nem könnyű kibírni, rontania kellett volna, de nem tette meg ezt a szívességet. Ezért nyert ő, és nem pedig én." Az Imolában feltámadt Ferrarinak csak Rubens Barrichello kiesése keserítette meg vasárnapját, a brazilnak elektronikai hiba miatt kellett kiállnia.
A futamot a pole-ból induló Kimi Räikkönen tehette volna még izgalmasabbá, a finn McLarenje azonban kilenc kör után megadta magát. Ha nincs ez a hiba, győzelmi esélyei lettek volna, Ron Dennis csapatfőnök elnézést is kért tőle. "Kimi mindent jól csinált, ám egy apró illesztési hiba a motorban mindent tönkretett. Bocsánatot szeretnék kérni tőle, ez nem az ő sara" - magyarázkodott Dennis.
Futambeszámolónkban már megírtuk, hogy a versenybíróság utóbb 25 másodperces büntetéssel sújtotta Ralf Schumachert, aki emiatt elveszítette nyolcadik helyét. Az ítéletet a Toyota megfellebbezte. Este nyolc óráig azonban az is bizonytalan volt, hogy Jenson Button megtarthatja-e harmadik helyét, az angol autója ugyanis az utólagos ellenőrzések során egy ízben a minimális 600 kilós határ alatt "mért be". A Juan Pablo Montoyát helyettesítő Alexander Wurz előtt felcsillant a remény, hogy - ha csak virtuálisan is, de - felállhat a dobogóra, a döntnökök azonban este közleményben tudatták, hogy a BAR-ral mégis minden rendben volt. A zavart az okozta, hogy az autót egyszer a benne maradt benzinnel, egyszer pedig anélkül mérték le, ám mivel az első eredmény a szabályoknak megfelelt, nem büntették meg a brackleyi istállót.
[origo]