A pénteki szabadedzéseken a McLaren tesztpilótája, Alexander Wurz remekelt, de az ezüst nyilak szombaton is jól mentek. A harmadik szabadedzésen második, harmadik, a negyediken első, második lett a Montoya, Räikkönen duó, velük csak a Renault-k tudták felvenni a versenyt. Az Európa Nagydíjon debütált az új időmérő szisztéma, amelynek értelmében a szombati végeredmény megegyezik a rajtsorrenddel, vasárnap már csak a versenyt rendeznek.
A két versenyes eltiltásuk után visszatért BAR-osok kezdték az időmérőt, közülük is Szato Takuma gurult ki elsőként az aszfaltra. A japán 1:32.926-tal állította fel az alapidőt, az egyik kanyart kicsit kiszélesítette.
Jenson Button az első szektorban egy tizeddel volt gyorsabb csapattársánál, a második pontnál viszont már 29 ezredes hátrányban volt. Az angol hiba nélkül teljesítette az utolsó szektort, így a célba három tizedes előnnyel érkezett. 1:32.594.
A jordanes Narain Karthikeyan a várakozásoknak megfelelően messze elmaradt Buttonék idejétől, már az első szektor után több mint egy másodperc volt a hátránya. Összesen három és fél másodpercet kapott.
A Monacóban hamar kiesett David Coulthard két és fél tizedes hátránnyal kezdett Buttonhoz képest, ami középen három tized fölé kúszott. A skót a pálya utolsó harmadában nagyot alakított, 41 ezredet végül lefaragott Button idejéből. 1:32.553.
Patrick Friesachernek csak az lehetett a célja a Minardival, hogy Monte-Carlóhoz hasonlóan megverje a Jordaneket, Karthikeyant mindenesetre sikerült neki. Nem sokkal, de két és fél tizeddel megelőzte az indiait.
A szabadedzéseken sokat szenvedő Vitantonio Liuzzi, aki helyett Kanadában már ismét Christian Klien indul majd, az első szektorban 277 ezreddel volt gyorsabb, mint Coulthard. Az olasz középen közel fél másodpercesre növelte előnyét, a végét viszont (különösen a sikánt) elrontotta: 89 ezredes hátránnyal a harmadik helyre ért be.
Cristijan Albers sem csapattársát, sem Karthikeyant nem tudta megverni, 3,686 másodperces hátránnyal utolsónak ért be. A másik Jordanben ülő Tiago Monteiro hat tizedes hátránnyal kezdett, a portugál csak Friesacher megelőzésére hajtott. A sikán neki sem sikerült jól, ennek dacára sikerült megvernie az osztrákot majdnem egy másodperccel.
Az első menő Giancarlo Fisichella volt a pályán, a Renault olasz pilótája 326 ezreddel verte Coulthardot az első szektorban. Fisichella előnye középen közel nyolc tizedre duzzadt, a sikánon is jól ment át, így 987 ezredes fórral átvette az első helyet. 1:31.566, Briatore nem tűnt elégedettnek a boxban.
Jacques Villeneuve az első szektorban 324 ezreddel volt lassabb Fisichellánál, a második pontig - egy füstölgős fékezésnek köszönhetően - másodperc fölé kúszott hátránya. Végül ötödiknek ért be, Liuzzi és Szato közé ékelődött be.
A toyotás Jarno Trulli, aki egy körön belül a mezőny egyik leggyorsabb pilótája, az első szektorban majdnem fél másodperccel volt gyorsabb Fisichellánál. A második pontnál -737, a célban -866 ezredet mutatott az óra, az olasz 1:30.700-zal vette át az első helyet.
Felipe Massa meg sem tudta közelíteni Trulli idejét, másfél másodperces hátránya a harmadik helyhez azonban elegendőnek bizonyult. A brazil Coulthardot szorította eggyel hátrébb, Villeneuve-nél közel hét tizeddel volt gyorsabb.
Rubens Barrichello már az első kanyarba kicsit vehemensen érkezett, nagyon szitált a Ferrari eleje. Az első pontnál közel négy tized volt a brazil hátránya, s ebből ugyan középen kicsit faragni tudott, a végére fél másodperc fölé kúszott lemaradása. A második helyet azért megszerezte.
Michael Schumacher is kicsit mintha szélesen vette volna az első kanyart, az első időmérő pontnál egy tized volt a világbajnok hátránya. A másodiknál 574 ezred, rengeteget veszített középen, a célba kis híján egy másodperces lemaradással érkezett. Schumachernek meg kellett elégednie a negyedik hellyel.
R. Schumi újabb büntije
Az Európa Nagydíj pénteki szabadedzései során gyorshajtáson kapták Ralf Schumachert, a Toyota német pilótáját, aki ezért pénzbírságot kapott. A kerpeni versenyző a boxutcában - ahol maximum 60 kilométeres óránkénti sebesség a megengedett - 63-mal "száguldozott", ezért a nemzetközi szövetség (FIA) jelképesnek mondható 850 euróra (212 ezer forint) büntette. (MTI)
Ralf Schumacher is lassabb volt Trullinál az első szektorban, s középen sem tudott csapattársa közelében maradni. A német összesen 692 ezreddel kapott ki Trullitól, a harmadik helyet érdemelte ki.
Juan Pablo Montoya, aki végre szeretne kilépni Kimi Räikkönen árnyékából, az első ponton két tizedes hátrányban volt Trullihoz képest, középen viszont néhány ezreddel gyorsabb volt, mint az olasz. A végén is gyors volt, az elején összeszedett hátrány miatt azonban csak a második hely jutott neki.
Az időmérőkön idén brillírozó Fernando Alonso sem tudta megelőzni Trullit az elején, sőt, a spanyol hátránya már három és fél tized volt a második ponton. A vb-éllovas 356 ezredes hátránnyal a haramadik helyen ért célba.
A williamsesek közül Mark Webber ment először körbe, az ausztrál 26 ezreddel gyorsabb volt Trullinál az első szektorban. Webber középen 377 ezredre növelte előnyét, a célban -332-t mutatott az óra. 1:30.368-cal állt az élre.
Nick Heidfeld 30 ezreddel volt gyorsabb csapattársánál az első szektorban, s a másodikban még tovább gyorsult. A német folyamatosan javított, így az utolsó harmadban is faragott Webber idejéből: 1:30.081-gyel, 287 ezredes előnnyel állt az élre.
Kimi Räikkönen egy tizedes hátrányt szedett össze az első harmadban, középen +238 ezredet mutatott a stopper. A finn ebből a végén még le tudott faragni kicsit, de 116 ezredes hátránnyal csak a második helyet szerezte meg. Heidfeld életében először indulhat az első rajtkockából.
"Fantasztikus!" - lelkendezett Heidfeld az interjúszobában. "Monaco után azt gondoltam, a Nürburgringen nehezebb dolgunk lesz, de szerencsére nem lett igazam. Az benne volt a pakliban, hogy elöl leszünk, ám a pole-ra tényleg nem számítottam. A délelőtti szabadedzéseken a pálya utolsó harmadában a tapadással is gondom volt, változtatnunk kellett a beállításokon. A lehető legjobb irányba indultunk el."
Räikkönen nem tűnt elégedetlennek a második hellyel. "Nem olyan rossz ez számunkra" - mondta a finn. "Az autó eddig kiválóan működött, csak annyi a gondunk, hogy míg eddig nagyjából tudtuk, a riválisok autójában mennyi benzin van, ez most csak a versenyen fog kiderülni. Mi a lehető legjobban felkészültünk, s ha jól rajtolok, a győzelemért is harcban lehetek."
"Nagyon elégedett vagyok" - folytatta a sort Webbert. "Jól sikerült a köröm, de persze nem tudom, hogy ez a harmadik hely a versenyen mire lesz elég. Remélem, a lehető legtöbbre..."
Az Európa Nagydíj rajtsorrendje:
1 N. Heidfeld Williams 1:30.081
2 K. Räikkönen McLaren 1:30.197 +0.116
3 M. Webber Williams 1:30.368 +0.287
4 J. Trulli Toyota 1:30.700 +0.619
5 J. Montoya McLaren 1:30.890 +0.809
6 F. Alonso Renault 1:31.056 +0.975
7 R. Barrichello Ferrari 1:31.249 +1.168
8 R. Schumacher Toyota 1:31.392 +1.311
9 G. Fisichella Renault 1:31.566 +1.485
10 M. Schumacher Ferrari 1:31.585 +1.504
11 F. Massa Sauber 1:32.205 +2.124
12 D. Coulthard Red Bull 1:32.553 +2.472
13 J. Button BAR 1:32.594 +2.513
14 V. Liuzzi Red Bull 1:32.642 +2.561
15 J. Villeneuve Sauber 1:32.891 +2.810
16 Szato T. BAR 1:32.926 +2.845
17 T. Monteiro Jordan 1:35.047 +4.966
18 P. Friesacher Minardi 1:35.954 +5.873
19 N. Karthikeyan Jordan 1:36.192 +6.111
20 C. Albers Minardi 1:36.239 +6.158