A GPMA (Grand Prix Manufacturers Association) már nem csak a gyárakat, hanem a csapatokat is segíti. Elődjét, a GPWC-t (Grand Prix World Championship) a Fiat (Ferrari), a Renault, a DaimlerChrysler (Mercedes), a BMW és a Ford alapította. A Ferrari azonban később kilépett, a Ford pedig kikerült az F1-ből, a Toyota és a Honda viszont csatlakozni akart a szövetséghez.
A GPMA nagyobb befolyást akar kiharcolni a kategória irányításában, s meg szeretné szerezni a kereskedelmi bevételek nagy részét. Ezek jelenleg Bernie Ecclestone-hoz kerülnek. "Azt szeretnénk, hogy a sportág tisztességes feltételek mellett működjön, átlátható legyen, s anyagilag szilárd alapokon álljon. Arra törekszünk, hogy a legjobb csapatokban a legjobb versenyzők induljanak a világ legjobb pályáin" - szerepel a közleményben.
A szabálytervezetet nem hozták nyilvánosságra, de az érdekeltek szerint azok összhangban vannak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által nemrég lebonyolított, nagyszabású internetes közvélemény-kutatás eredményeivel. "Szövetségünk a mezőny 90 százalékát, továbbá a pályák, TV-csatornák, szponzorok és szurkolók véleményét is figyelembe vette. Így a csapatok és a gyártók bíznak abban, hogy az FIA alaposan megfontolja a javaslatokat" - áll a közleményben.
A GPMA-nak a Concorde-szerződést 2012-ig meghosszabbító Red Bull Racing és Jordan is tagja, csak a Ferrari nem.