Olvasta már? Halott tehenes belgiumi Red Bull-beharangozó
A várakozásoknak megfelelően nem ment el szó nélkül a monzai leszereplés mellett a Ferrari vezetősége, Luca di Montezemolo elnök válságülést hívott össze Maranellóban. Ezen téma volt az istálló jelenlegi helyzete, s szóba került az is, hogyan állhatna fel a gárda a padlóról.
Montezemolo szeretné, ha a Ferrari idén még nyerne egy futamot (Michael Schumacher Indianapolisban első lett ugyan, de a Michelin-botrány miatt akkor csak hat autó indult; ha nincs ez a diadal, a hétszeres világbajnoknak idén még nem lenne futamgyőzelme, pedig 1991-et leszámítva, amikor is Belgiumban elkezdte F1-es pályafutását, ilyesmi nem történt vele), Jean Todt csapatfőnök viszont feketén látja a jövőt. "Iszonyatosan nehéz lesz Belgiumban, a magam részéről nem várok csodát" - mondta Todt a Gazzetta dello Sportnak. "Az eső sokat segíthetne, de nem bízhatunk csak az időjárásban."
Az Olasz Nagydíjon Schumacher a tizedik helyen zárt, csapattársa, Rubens Barrichello körhátránnyal 12. lett. "Túl lassúak vagyunk" - jegyezte meg a leintést követően Schumacher, majd hozzátette, Spában sem ő lesz az esélyes.
A Ferrari idei gyengébb szereplése nagyban befolyásolta az Olasz Nagydíj nézőszámát, múlt vasárnap mindössze 93 ezer tifosit regisztráltak Monzában. Ez hatalmas, harminc százalékos visszaesés 2004-hez képest. Enrico Ferrari, a monzai pálya elnöke 15 százalékkal kevesebb látogatóra számított, a végeredmény őt is meglepte.
"A Forma-1-ből hiányoznak az olyan karizmatikus személyiségek, mint amilyen a MotoGP-ben Rossi" - talált még egy okot a visszaesésre Ferrari. "A száguldó cirkuszban csak robotok dolgoznak, akik iránt nem lelkesednek annyira a nézők." Nemcsak Ferrari, hanem az Olasz Nagydíjat közvetítő RAI vezetői is csóválhatták fejüket a nézettségi adatokat látva, a futamot ugyanis mindössze 7,9 millióan nézték végéig. Ez 2,7 millióval kevesebb, mint 2004-ben.