Buemi a tavalyi szuzukai futamon. A Pirelli szakembere szerint nem romlana a láthatóság a vizes pályán
"Nézzük meg, hogy néz ki ma egy verseny: előzni szinte lehetetlen, mert száraz pályán csak az ideális íven lehet maximális sebességet elérni, egy vizes versenyen már egészen más a kép" - nyilatkozta Ecclestone az F1 hivatalos internetes oldalán kedden.
"Ha visszanézzük az utóbbi évek futamait, azok a versenyek tartogatták a legtöbb izgalmat, ahol eleredt az eső. A pályák nagy részén egyszerűen megoldható az aszfaltcsík fellocsolása. Miért ne futhatnának egy verseny második felében, az utolsó húsz percében vagy akár az utolsó tíz körben vizes pályán?" tette fel a kérdést, és rögtön megdicsérte magát, mondván, ez sokkal jobb ötletnek tűnik, mint a mozgatható hátsó szárny.
Az idei szezon gumiszállítója, a Pirelli elismerte, hogy érdemes megfontolni az ötletet. "Az Abu-Dzabiban tartott esős tesztek eredményesek voltak, a múltban pedig számtalan alkalommal kellett sűrűn cserélni a gumikat, miért ne csinálnák ebből rendszert?" - nyilatkozta Paul Hembery, a cég motorsport-igazgatója, aki szerint a láthatóság sem romlana, "mert nem lennének felhők az égen".
Hembrey szerint olyan futamot érdemes rendezni, amely mindenben megfelel a nézők igényeinek és az elejétől a végéig elég izgalmat nyújt. "A sötétben rendezett Szingapúri Nagydíj is elsőre üres reklámfogásnak tűnt, de kiderült, hogy az volt a szezon egyik leglátványosabb versenye."