"A hosszú egyeneseket tartalmazó pályákon fogjuk használni a KERS-t" - közölte Helmut Marko, a Red Bull motorsport-igazgatója a német RTL televíziónak. A vezető nyilatkozatából az következik, hogy a csapat számos versenynek eleve a plusz 80 lóerőt biztosító rendszer nélkül vág neki.
Sokáig találgatások tárgya volt, hogy a csapat használta-e a hétvégén az előzéseket segítő rendszert, majd Christian Horner csapatfőnök elismerte, hogy megbízhatósági problémák miatt be sem szerelték az autóikba.
A Red Bullok kiváló rajtja erősítette a később cáfolt pletykát: valamilyen rajtsegítő, speciális KERS van az autóikban
A körönként 6,6 másodpercig használható segédberendezés különösen a rajtnál és az előzéseknél jön jól, a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon azonban Sebastian Vettel e nélkül is kiválóan rajtolt, és fölényesen nyerni tudott.