"A téli tesztek során 4969 kilométert tettünk meg sikeresen. Néhány kisebb-nagyobb problémától eltekintve alapvetően rendben van az autó, egyedül a KERS rendszerrel akadtak nagyobb gondjaink. Kisebb hibák is okoztak lassulást a tesztprogramunkban, ez a következménye annak, hogy ennyire komplex rendszer ma már egy Forma-1-es autó. Azokon a területeken, ahol megpróbáltuk a határokat feszegetni a tervezés során, és új felfogást alkalmaztunk, például a féltengelyeknél, nem voltak gondjaink."
"Autónk, az FW33 a kezdetektől fogva jól működik, ám a jelenlegi körülmények között meg kell várnunk a valódi versenyhelyzetet, hogy reális képet kapjunk arról, hol is tartunk. Közelebb kerültek egymáshoz a csapatok, de ez is volt a szabályváltoztatások célja. Nagyon sok autó van egymástól alig fél másodpercnyi távolságra, viszont ha a szezon során két-három tizedet nyersz egy új aero-csomaggal, vagy valami mással, akkor jelentősen előrébb kerülhetsz a rajtrácson."- mondta Michael.
"A saját fejlesztésű KERS rendszerünkkel bajok voltak Barcelonában. Az volt a fő probléma, hogy amikor elromlott a KERS, az akkumulátor és a motor-generátor között elhelyezkedő inverternek (átalakítónak) nem volt jó a szigetelése. Ezen változtatunk, és Melbourne-ben már használni fogjuk az fékenergiát hasznosító energiatároló rendszert."
"Az állítható hátsó szárnyak az edzéseken akár 0,5 másodpercet is gyorsíthatnak a köridőn, de két-három versenynek el kell majd telnie, amíg az FIA a gyakorlati tapasztalatokhoz igazítja majd a használati feltételeket."
Sok kollégájától eltérően a Williams mérnök meglepően jó véleménnyel van az új Pirelli gumikról. Mint elmondta, "remek munkát végeztek rövid idő alatt a Pirellinél, és a gumik is egyre jobbak és jobbak. Az első teszteken még nagyon gyorsan koptak, de aztán már nem annyira vészesen, ami a nagyobb leszorítóerőt termelő autóknak, és a módosított gumikeveréknek köszönhető. Az első néhány futamon lehet, hogy többször kell majd kiállni a bokszutcába a megszokottnál, de ez rövid időn belül normalizálódni fog. Rengeteget gyakoroltuk télen a boksz kiállásokat. Sem a kerékagyakon, sem a csavarozó pisztolyon nem változtattunk, csak a hátsó emelő más, így a csapatunk jórészt a már jól ismert alkatrészekkel dolgozhat."
"Két kiváló pilótánk van: Barrichello tapasztalatával komoly részt vállalt az autó fejlesztésében, a beállítások irányát is ő határozta meg. Kritikáit és bíztatásait mindig a megfelelő arányban zúdította ránk, mert tudja, hogy így tudja motiválni legjobban a csapatot. Segít abban is, hogy megmondja, hol kéne javulnia az autónak. Sikerült a tavalyi egyik apróságot, az autó vibrációját is megszűntetnünk, ami nagyon zavarta Rubenst. Ez azért fontos, mert ha a kis dolgokat megoldod, már könnyebben tudsz a nagyokra koncentrálni."
"A fiatal venezuelai, Pastor Maldonado tehetségével és elszántságával hamar meggyőzte a vezetőséget arról, hogy érdemes vele dolgoznunk. Érettsége is hozzájárult ahhoz, hogy jó munkaviszonyt alakított ki a körülötte dolgozó emberekkel. Két versenymérnökével jó kapcsolatot alakított ki a tél folyamán, ez kamatoztathatja magát a versenyeken. Kíváncsi vagyok, hogy bírja majd a versenyhétvégék nyomását, különösen az időmérő edzésen. Különösen nagy reményeket fűzök hozzá, bár nem tudott annyit tesztelni, mint szerettem volna. Nedves pályán viszont különösen jó benyomást tett ránk a tesztelésen"- tette hozzá Michael.
A hétvégén rajtoló szezonnal kapcsolatban, Michael csak annyit mondott: "Mi már a bahreini futamra is készen álltunk. Mindig készen állunk, bármilyen kihívással kell is megküzdenünk. Kicsit fura, hogy az évnek ebben az időszakában még nem versenyeztünk."