Lázadoznak a pilóták a 2011-es szabályváltoztatások ellen. Ettől az idénytől kezdve nemcsak a mozgásienergia-visszanyerő KERS, hanem állítható hátsó szárnyak is segítik az előzést, a versenyzők azonban úgy vélik, hogy annyi gombot kell nyomkodniuk, ami már elvonja figyelmüket a vezetésről.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel élen jár a panaszkodásban. "A pilóták többsége egyetért abban, hogy ez komoly biztonsági kérdés" - mondta Vettel, aki az elnök Rubens Barrichello és Felipe Massa mellett a pilóták szövetségének (GPDA) egyik igazgatója.
"A legfontosabb dolog, hogy a pilóták egységesen lépjenek fel. Ha mindannyian egyetértünk valamiben, nagyon erősek lehetünk, mondhatjuk például, hogy 'oké, nem versenyzünk.' Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy sztrájkba lépünk, először megpróbálunk megoldást találni a Nemzetközi Automobil Szövetséggel közösen."