Az év első versenyén a gumik közel sem koptak olyan mértékben, mint várták. Korábban a csapatok azt sem tartották elképzelhetetlennek, hogy akár négy cserére is szükség lesz, ehhez képest két-három kiállás elegendő volt, sőt a sauberes Pérez egy bokszkiállással ment végig, a verseny második felében 35 kört teljesített lágy gumikon.
Ennek ellenére a 15. helyen befutó Trullinak komoly gondjai voltak a gumik felmelegítésével.
Trulli azt írta a Repubblica című lapba a verseny után, hogy az Ausztrál Nagydíj meglepetéseihez, legyenek azok pozitívak, vagy negatívak, köze volt a Pirelli-gumiknak.
"Minket sokkolt a Pirelli. Nem azt mondom, hogy jobbak vagy rosszabbak voltak, mint vártuk, hanem azt, hogy teljesen mások. Olyan, mintha változtattak volna rajtuk a barcelonai teszt óta. Télen minden csapat olyan gumikat kapott, amelyek gyorsan elhasználódtak. Ilyen volt a gumik karakterisztikája, volt is belőle vita. Azt gondoltuk, az lesz a probléma, hogy elég tartóssá tudják-e tenni őket. Ehhez képest itt, Melbourne-ben olyan gumikat kaptunk, amelyeknek a tartósságával nem voltak gondok, ellenben alig tudtuk felmelegíteni őket üzemi hőfokra."
Trulli azt is leírta, hogy nem a Team Lotus volt az egyetlen csapat, amelynek ilyen gondja volt.
"Ha a gumik nem érik el az üzemi hőmérsékletüket, nem lehet kihozni belőlük jó teljesítményt. A versenyen mindössze két pilóta volt, akinek ez nem jelentett gondot: Vettel és Hamilton, az első két helyezett. Mindenki más szenvedett, még Mark Webber is. Szerintem a Ferrari is ezért volt lassú az időmérőn."
"Az a gond, hogy ennek nem tudjuk az okát. Ha csak kicsit másképp állítod be az autót, más az egyensúlya, más a pálya vagy a levegő hőmérséklete, még ugyanabban a csapatban is ellentétes reakciókat kapsz. Csak gondoljunk Vettelre és Webberre: Sebastian dominált, miközben volt olyan, hogy Mark körönként két másodpercet kapott Alonsótól. Igazi kihívás, hogy megértsük, hogyan kell használni a gumikat. Szerintem ez lesz a szezon kulcskérdése" - mondta a 36 éves olasz pilóta.