Martin Whitmarsh - aki a mclarenes teendői mellett a Csapatok Szövetségének (FOTA) is az elnöke - szerint a pilótákat megosztó fejlesztést a szurkolók kérése miatt vezették be, hiszen így több előzésre számíthatnak, ami izgalmasabbá teszi a versenyeket. A csapatok viszont aggódnak amiatt, hogy a KERS-szel együtt már túl bonyolult lesz az autók irányítása, ez pedig kockáztatja a versenyzők biztonságát.
"Rengeteg vélemény van. Van egy új rendszer az autókon, aminek segítségével könnyebb lesz az előzés, de lehet, hogy éppen sokkal nehezebb. Az azonban kétségtelen, hogy finomításokra szükség lesz" - magyarázta Whitmarsh. "Ez csak egy teszt. Ha nem működik, vagy túl bonyolult lesz a használata, akkor igazíthatunk rajta" - tette hozzá.
A hírek szerint a Red Bull tiltakozik leginkább az állítható szárnyak ellen. Whitmarsh ugyanakkor kijelentette, hogy az ő pilótái, hasonlóan a Ferrari és a Mercedes versenyzőihez, nem tiltakoznak az újítás ellen.
A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa is megerősítette Whitmarsh kijelentését: "A mérnökökkel együtt képesek vagyunk olyan módszereket kidolgozni, amelyek segítségével maximálisan ki tudjuk használni az új rendszerben rejlő lehetőségeket anélkül, hogy csökkenne a koncentrációnk, vagy levennénk a szemünket a pályáról.