Rosszul kezdte a 2011-es idényt a Ferrari, szélcsatornás problémák miatt a csapatnak még egyetlen dobogó sem jött össze. A maranellóiak ugyan elismerték a hibát, de azért megragadták az alkalmat arra, hogy kirohanást intézzenek az aerodinamikára koncentráló F1-es fejlesztések ellen.
Luca di Montezemolo elnök szerint az aerodinamika jelenleg "80 százalékos" szerepet játszik az autók teljesítményében. "Pedig az F1-nek mechanikai oldala is van, ott vannak például a motorok. Így nem igazán tetszik ez az egész" - jelentette ki Montezemolo.
A csapatfőnök Stefano Domenicali az Auto Bildnek adott nyilatkozatában teljesen egyetértett az elnökkel. "A Forma-1-ben jelenleg tényleg csak az aerodinamikai fejlesztések dominálnak" - morgolódott Domenicali. "A teljesítmény 90 százalékát ez adja, ami egy olyan autógyártó szempontjából, mint amilyen a Ferrari is, elfogadhatatlan."
"Az autózás jövője nem az aerodinamikában rejlik, utcai autós fejlesztéseink során csak kis összegeket költünk erre. Ha a Forma-1-hez is így állnánk hozzá, nem tudnánk kvalifikálni magunkat a versenyekre, vagyis nincs egyensúly a valódi autók és az F1 között."
Domenicali elismerte, hogy a Ferrari hagyományosan "nem a legjobb" az aerodinamikai fejlesztések területén, ezért is igyekszik mihamarabb lemásolni a Red Bull hajlékony első szárnyát. "Amíg a szárny átmegy az ellenőrzéseken, nem szabálytalan. Nekünk is mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a miénk is így működjön."