A Ferrarinál elégedetten nyilatkoztak a két első szabadedzés után, úgy tűnik, megtalálták a helyes beállításokat, és a kisebb aerodinamikai, de nagyobb mechanikai tapadást igénylő pálya is jobban fekszik az autójuknak, mint a barcelonai.
"A legkisebb átlagsebességű pályán egyes gyengeségeket elrejtenek más összetevők, mint például a mechanikai oldal vagy a motor. Azonnal jónak tűnt az autónk már délelőtt is, képes voltam egyre jobban nyomni a gázt vele, mert jól reagált, ezért megbíztam benne" - mondta Alonso csütörtök délután.
A spanyol egyáltalán nem bízta el magát, mivel a Red Bullok sokszor rejtegetik valódi gyorsaságukat a versenyhétvégék első napján, és ezzel ő is tisztában van. "Sokszor látjuk a Red Bullokat péntekenként különböző dolgokat tesztelni, aztán szombaton hirtelen nagyon erősek lesznek"- tette hozzá.
A második edzésen Alonso majdnem nekiment Massának a Rascasse kanyarban, de nem haragszik csapattársára, mert tudja, ő is egy másik autó, mégpedig egy McLaren miatt lassított váratlanul.
A délután hatodikként végző Massa is többé-kevésbé elégedett volt a napjával, csak a túlkormányzottságra panaszkodott, különösen a szinte még ismeretlen szuperlágy gumikon. Talán ennek köszönhető, hogy legalább háromszor súrolta a korlátot, de komoly kár nem keletkezett Ferrarijában. Véleménye szerint az idei szabályokkal sem lesz könnyű itt előzni. "Talán a KERS-szel sikerülhet megelőzni egy-egy gumikopással küszködő autót, de még így sem lesz könnyű" -mondta a brazil.
Pat Fry, a Ferrari kasztniért felelős technikai igazgatója azt emelte ki, hogy a gumik viszonylag kiegyensúlyozott köridőkre képesek, de még nem akar elhamarkodottan nyilatkozni erről, mert a pálya állapota sokat változhat szombatig. Elárulta, hogy az autójuk csak apró aerodinamikai változtatásokat kapott a múlt heti Spanyol Nagydíjhoz képest.