2010-ben Mark Webber itt talált magára, rajt-cél győzelmet aratott
Idén először látogat európai helyszínre az F1-es mezőny, és mindjárt arra a versenypályára, ahol a szezon előtti tesztek befejező fázisát végezték a csapatok. Alig több mint két hónapja Schumacher szédületes tempójáról harsogott az F1-es sajtó, most szinte mindenki a hétszeres világbajnokot temeti, miközben Vettel hibátlant alkot.
Barcelona egy tipikus "aero-pálya", ami annyit jelent, hogy a szélcsatornákban végzett munka itt kiemelt szerepet kap. Sok a gyors kanyar, ahol inkább az autók szárnyai kapnak főszerepet, az aerodinamikai hatékonyság mindennél fontosabb. A fékekre nem hárul túl nagy feladat, a mechanikai tapadásra azonban a célegyenesre vezető lassú sikánban szükség van. Az eddigi versenyeken az előzés szempontjából általában gondot jelentett, hogy az utolsó kanyar nagy sebességű, ezáltal a hátul haladó autó rendszerint tapadást vesztett. A hosszú célegyenesben eddig nem láthattunk sok előzést, de az ezen a pályán a célegyenesben kijelölt DRS-zóna idén biztosan felforgatja a helyzetet.
Márciusban a teszten Schumacher volt a leggyorsabb
Ettől a hétvégétől a Red Bull Racingnek biztosan nem kell félnie, az ő autójuk elsősorban gyors kanyarokban nagyon jó, vagyis a barcelonai pálya igazán fekszik nekik. Vettelnek talán egyedül Webber javuló formája miatt kell aggódnia, bár kettőjük idei mérlegét nézve a németnek jobbak az esélyei. Marknak azért lenne fontos végre egy látványos eredmény, mert Helmut Marko (a csapat tanácsadója) ismét nem hagyta ki a lehetőséget, hogy beszóljon: szerinte az ausztrál idén sem lesz világbajnok.
A Ferrari lehet az első olyan csapat, amely Barcelonában komolyan gondolhatja, hogy megfogja a Red Bullokat. Fernando Alonso isztambuli teljesítménye magáért beszél, ott már majdnem sikerült a bravúr, az újabb fejlesztések meghozhatják a várt eredményt. Felipe Massának újabb lökést adhat az a tény, hogy a Ferrari elnöke szerint kitölti 2012-ig érvényes szerződését. A McLaren első benyomásra kicsit megragadt Törökországban, de ők olyan hatalmas fejlesztési potenciállal rendelkeznek, hogy sosem lehet leírni őket. A Mercedes GP teljesítményére azonban még inkább érdemes odafigyelni, hiszen a téli teszteken Schumacher itt oktatta az egész mezőnyt. Érdekes lesz nézni, hogy a hétszeres világbajnok mire lesz majd képes élesben.
A Red Bullnak itt is fontos lehet a megbízhatóan működő KERS
A Lotus Renault párosa két hete még egymással kakaskodott, de csak a nyolcadik, kilencedik helyen, ami az év eleji eredményeket nézve számukra csalódás. Nagyjából mindent továbbfejlesztettek, amitől újra javulás várható, ráadásul a gumikkal még mindig jól bánnak. Ugyanez mondható el a két Sauberről is, Sergio Pérez, ha nem ütközik a versenyeken, akkor már jó eredményre is számíthat. A Williamsnek elsősorban saját belső válságán kell felülkerekednie, míg a Force Indiának Sutil verekedéses ügye okozhatott kellemetlen perceket.
A Pirelli is nagyon készül a Spanyol Nagydíjra, a legutóbbi török kiránduláson ugyanis ismét gond volt a gumikkal. Isztambulban alig volt különbség a lágy és a kemény keverék között az élettartamot tekintve, Barcelonába már egy új kemény keverékkel készül a gyártó. Nagy változást nem várnak ugyan, de az ígéretek szerint markánsabb különbség lesz a két keverék között, ezáltal a csapatok stratégiája is változatosabb lehet. A barcelonai bokszutca a hosszabbak közé tartozik, ezért a csapatok valószínűleg kicsit konzervatívabban gondolkoznak a kiállások számát tekintve. A gyorsan kopó abroncsok miatt talán három kiállás lehet az optimális, annál többre nincs sok esély.
Barcelonára egy új kemény keverékkel készül a Pirelli
A Spanyol Nagydíj érdekes újdonsága lehetett volna még, ha valóban betiltják a trükkös kipufogóvezérlést, amellyel a csapatok a diffúzor alá áramló gázok sebességét szabályozzák. Akkor is maximális sebességgel mennek ki a forró gázok, amikor a versenyző nem nyom padlógázt. Sokan ennek tudják be a Red Bull időmérős előnyének egy részét: ez a megoldás a motor élettartamát csökkenti, vagyis a futamokon kevésbé használják. Az FIA erre a hétvégére már szabályozta volna a kérdést, de a csapatok háborogtak, mivel ezt a megoldást már több autóban is használják. Nagyon megkeverte volna az erőviszonyokat, és az autókkal kapcsolatos beállítási problémákra is lehetett számítani. Ezért erre a hétvégére még jegelik a korlátozást, de a jövőben erre is fel kell készülniük a csapatoknak.
Tavaly Mark Webber rajt-cél győzelmet aratott Alonso és Vettel előtt, Michael Schumacher pedig a negyedik helyezést érte el.