A 3. rajtpozícióból induló Lewis Hamilton biztos benne, hogy a holnapi versenyen képtelen lesz tartani a Red Bullok tempóját, ennek ellenére eltökélt célja, hogy megszorongassa őket a rajtnál. "A harmadik hely igazából tökéletes - mivel ha jól rajtolsz, elhúzhatsz az élen állók mellett. Az a célom, hogy az 1-es kanyarban már elsőként forduljak el"- mondta a kvalifikáció után.
Ebben segítségére lehet, hogy az előző futamokkal ellentétben a rajtrács tiszta feléről indul, ráadásul az előle rajtoló Sebastian Vettel KERS-ével megint gondok akadtak. "Mindig van lehetőség előzésre, ha nála nem működik (a hibrid rendszer), azonban kétségtelen, hogy ebben az esetben végig a nyakamon lesz, és egy idő után megtalálja a módját, hogy megelőzzön - ebben biztos vagyok."
A versenyző a Q3 utolsó gyors körében csúnyát elfékezte a bal első gumiját, azonban véleménye szerint nem ennek köszönheti majd 1 másodperces lemaradását. "Az időmérő előtt változtattunk a beállításokon, és ez helytelen döntésnek bizonyult: az autó rosszabb volt a kvalifikáción, mint a harmadik szabadedzésen" - árulta el.
A csapat számára jó hír, hogy mindkét versenyző megspórolt egy-egy szett új lágy gumit a holnapi futamra, ami Jenson Button szerint kulcsfontosságú lehet majd.
"Hatalmas különbséget jelent, ha az abroncsok jó állapotban vannak, úgyhogy szerintem remek kilátásaink vannak. A lágy és a kemény keverék között nagy az eltérés, így holnap különböző stratégiákat láthatunk majd" - mondta a versenyző, aki 5. helyezése ellenére elégedett volt az MP4-26-tal.
"Az autóm az időmérőn során fokozatosan javult - mindössze három századdal bizonyultam lassabbnak Lewisnál. Kicsit szerencsétlen voltam, hogy lecsúsztam a harmadik helyről, aztán Fernando (Alonso) is bejött közénk, ebből is látszik, hogy milyen szoros a verseny" - mutatott rá.
A wokingi gárdát irányító Martin Whitmarsh elárulta, a szeles idő miatt a McLarenekben sem működött optimálisan a KERS, bár hozzátette: a probléma nélkül sem tudták volna megelőzni a Red Bullokat. "A KERS Hybrid-rendszerünk remek, ami nagyban köszönhető a Mercedes-Benz HighPerformanceEngines fantasztikus munkájának, de ma nem igazán tudtuk elérni vele az optimális üzemi hőmérsékletet" - magyarázta.