Szokatlan volt a Török Nagydíj időmérő edzése, melynek utolsó harmada a gumispórolásról szólt. Többen csak egy mért kört mentek, sőt a ferraris Felipe Massa egyáltalán nem ment ki a pályára. Vagyis többen feláldozták a jó startpozíciót azért, hogy a versenyen több gumival gazdálkodhassanak.
Trulli a Repubblica című olasz lapban, saját rovatában azt írta, hogy az új szabályok hatása vegyes. "Mint mindennek az életben, a 2011-es szabályoknak is vannak előnyei és hátrányai" - írta Trulli. "Az előnyök izgalmasabbak és élvezetesebb versenyeket hoznak, ami a közvéleménynek tetszik. Hátrány, hogy a versenyek kicsivel nehezebben érthetőek és Isztambul óta az 'időmérő végéről' is beszélhetünk."
"Idén először azt láthattuk, hogy a Q3-at elérve a pilóták nem a pole-ért küzdöttek, hanem csak a versenyre gondolva számolgattak. Tény, hogy a stratégia idén a szokottnál sokkal nagyobb szerepet játszik, az isztambuli verseny a gumispórolással már vasárnap előtt elkezdődött."
"Pro és kontra, ismétlem: az előnyök nagyobbak, mert a stratégiától és a gumiktól függően a versenyek csak az utolsó 10-15 körben dőlnek el. Hátrány, hogy az időmérő kevésbé izgalmas és sokkal taktikusabb, de ezek a szabályok, a pilóták pedig alkalmazkodtak hozzájuk."