A probléma gyökere az, hogy a Renault kiszállna a Forma-1-ből, ha elhalasztanák az új motorok bevezetését, míg a Cosworth, a Mercedes és a Ferrari azt szeretné, ha még pár évig maradnának a mai 2,4-es szívó V8-asok.
A spanyol Diario Sportnak adott interjújában Todt elmondta, hogy a következő napokban tervei szerint újra leül a motorszállítók képviselőjével tárgyalni, hogy meghallgassa az álláspontjukat.
"Ők javasolták a szabályokat, amelyeket az FIA elfogadott. A javaslatot még nem vetettük el, 11 megbeszélésünk volt már a motorszállítók képviselőivel."
"Ha a Renault-val beszélek, ők azt mondják, kiszállnak a Forma-1-ből, ha nem vezetjük be az új motorszabályt. Ha beszélek a Mercedesszel vagy a Ferrarival, ők arra kérnek, hogy halasszuk el a bevezetését pár évvel. Nincsenek a szabály ellen, csak halasztást kérnek."
"A hivatalos bevezetése 2013-tól történne meg, de ha elég indokot találunk rá, akkor elhalaszthatjuk. Ma még úgy áll, hogy 2013-ban bevezetjük."