Nemcsak a Ferrarinál remélik, hogy a diffúzor szívóhatását gázelvételnél is növelő motorüzemmódok betiltásával csökkenni fog az idén eddig az összes pole pozíciót megszerző Red Bull fölénye, hanem a McLarennél is. "Nagyon is lehetséges, hogy az időmérőkön fél másodperccel csökkenni fog a hátrányunk" - idézi Martin Whitmarsh csapatfőnököt az Auto Motor und Sport. Jenson Button pedig a svájci Blicknek megjegyezte a Red Bullról, hogy "az időmérőkön teljesített mért köreik során végig kipufogógázt áramoltatnak a diffúzorba, a versenyen viszont nem." Ami alátámasztja azt az elméletet, hogy ezért nagyobb az előnyük az edzéseken, mint a futamokon.
A speciális diffúzorok várhatóan Silverstone-ban hatályba lépő betiltásának részleteit a Technikai Munkacsoport mai ülésén fogják tisztázni. A Red Bull elvileg az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságán is megtámadhatná a döntést, bár a Force India ügyvezető igazgatója szerint "ez az ügy a szabályok értelmezéséről szól. Ha másképp értelmezik a szabályokat, mint az FIA, a csapatok fellebbezhetnek, másfelől viszont a bíróság álláspontja valószínűleg egyezni fog az FIA álláspontjával."
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey állítólag dühös, amiért az FIA a szezon közben változtat az eddigi szabályértelmezésen, mert ezt általában csak biztonsági aggályokra hivatkozva lehetne megtenni. Az O Estado de Sao Paulo című brazil lap ugyanakkor a Pirellinél dolgozó forrására hivatkozva azt írja, a Red Bull "kipufogója veszélyesen közel van a gumikhoz." Szerinte a gumik és a 700 fokos hőmérsékletet is elérő kipufogó között legalább 40 cm-es távolságnak kellene lennie, az RB7 esetében azonban ez az érték sokkal kisebb - igaz, a csapatnak tudomásuk szerint még nem volt gondja ebből.