Az Európa Nagydíj rajtja a szokásosnál talán egy kicsit nyugodtabb lett, a fiúk meglepően figyeltek egymásra. Ha csak az indulás pillanatát nézzük, akkor nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy Felipe Massa kapta el legjobban a rajtot, de összességében mégis Sebastian Vettel nevét kell kiemelni.
A tavalyi világbajnok kifejezetten jól indult, ezért igazából még a mögötte szintén kiválóan induló Mark Webber sem tudta agresszíven támadni. Ráadásul az első féktávon a fiatal német sokkal magabiztosabb volt, jól fordult el, és utána nagyon otthagyta a többieket. Webber egy kicsit jobban el volt foglalva azzal, hogy a kiválóan induló Massát tartsa a jobb oldalon, de látványra így is egy kicsit fölöslegesen, hamar fékezett.
A harmadik helyről induló Lewis Hamilton élete legjellegtelenebb rajtját követte el: egy gynegécske elindulás után tőle szokatlan módon (talán az elmúlt két futam balesetei miatt) nem keménykedett, majd az első féktávon olyan szép nagy helyet hagyott Fernando Alonsónak, hogy a spanyol bolond lett volna, ha nem használja ki. Hamiltont is megzavarhatta a korán fékező Webber, mert ő is indokolatlanul korán lassított. A felvételek alapján kétséges, hogy a KERS-rendszere rendesen működött-e.
Fernando Alonsón viszont látszott, hogy hazai pályán bizonyítani akar, egy elég átlagos elindulás után, szépen megtalálta az ideális íven elé felkínált, felgumizott féktávot, és élt is a lehetőséggel. Annyira agresszíven fékezte meg az autóját, hogy sikerült még az elé a Massa elé is befordulnia, aki a fékezés előtt több mint két kocsihosszal volt előtte.
Fernando Alonso nagyon bátor féktávot vett, bejött neki
Massa élete egyik rajtját produkálhatta volna: nagyszerűen indult, agresszíven betette az orrát Hamilton és Alonso közé, a tempóelőnyét egy ideig nagyszerűen használta. Az első féktáv előtt, azonban kicsit gyámoltalanul támadott be jobbról, oda már nem mert beesni, pedig lehet, hogy ez az egy esélye lett volna. Webber így megfogta, ezzel felajánlották a harmadik helyet Alonsónak.
Érdekes módon hátrébb sem voltak őrült csaták, az általában kiválóan rajtoló Michael Schumacher is csak árnyéka volt önmagának. Jenson Button a kicsit elrontott elindulás után Alonsóhoz hasonló fékezést mutatott be, ami nagy előnyt jelentett, hiszen visszaelőzhette volna az őt lerajtoló Nico Rosberget. Buttonnak azonban az lett a veszte, hogy az egyes kanyarban pont előtte beragadt kicsit Hamilton, ezzel megtörte a lendületét, amit Rosberg nagyszerűen ki is használt. Schumacher mindezt hátulról, páholyból figyelhette, ő is kicsit arra várt, hogy Nico mit fog csinálni, ezért esélye sem volt a támadásra.
Massa itt már nagyon rossz helyen van
Hátrébb a két Lotus Renault rosszul rajtolt, míg a két Force India jól. Ennek ellenére Nick Heidfeld az első kanyarig jól állt, simán övé lehetett volna a kilencedik hely. Ekkor hozott egy rossz döntés, beállt Schumacher mögé, hogy megvárja, míg az befordul, miközben a remek formában lévő Adrian Sutil balra bebújt, és valahogy beerőltette magát Heidfeld elé.
Összességében a versenyhez méltó, kicsit unalmas rajt volt, amelyen Felipe Massa megbolygathatta volna az állóvizet, de aztán elóvatoskodta.