A Ferrari az elmúlt években, amióta Ross Brawn és a korábbi főtervező, Rory Byrne elhagyta a csapatot, feltűnően konzervatívvá vált a fejlesztések terén. Jó példa erre, hogy az élcsapatok közül idén már egyedül ők tartottak ki a régimódi nyomórudas hátsó felfüggesztés mellett, míg ellenfeleik zöme áttért a Red Bull által újra életre keltett vonórudas elrendezésre, de az újító szellem hiánya megmutatkozik az autójuk aerodinamikai profiljában is. A maranellói mérnöki stábból hiányzik egy olyan zseniális vezéregyéniség, mint Adrian Newey, akit a Red Bull sikereinek legfőbb kovácsaként tartanak számon.
Az elmaradt győzelmek miatt az elmúlt hónapokban átszervezést hajtottak végre a Scuderiánál. Noha sokan úgy vélik, leginkább épp a csapatfőnök Stefano Domenicalinak kellene távoznia, ő nemrég leváltotta a technikai igazgatót, Aldo Costát, és a helyére a korábban évekig a McLarennél dolgozó Pat Fryt nevezte ki, aki előzőleg a tavalyi világbajnoki kudarc miatt menesztett vezető versenymérnök, Chris Dyer utódja volt.
Fry most azt ígéri, a Ferrari az ő technikai irányítása alatt az eddiginél nagyobb fantáziával fogja végezni a fejlesztéseket. "Igyekszünk változtatni a munkamódszereinken" - mondta az Autosportnak Valenciában. "A Ferrarinál rengeteg nagyon okos szakember van. Csak igyekezni fogunk megadni nekik a kellően nagy mozgásteret, hogy előálljanak új ötletekkel, és legyenek kreatívabbak. Nem hiszem, hogy szükség lesz további személycserékre."
A szakember szerint a Ferrari mérnökeinek nem az év közben, hanem a télen kellene hatékonyabban dolgozniuk. "Ha megnézzük, az egyes csapatok milyen ütemben fejlődnek a szezon közben, kiderül, hogy a Red Bull, a McLaren és a Mercedes nagyon hasonló szinten áll" - árulta el Fry. "Persze más versenyekre viszik el a frissítéseiket, de hosszú távon ugyanannyit gyorsulnak az autóik. Ezért mindenképpen szükség van kreativitásra, és télen kell megtenni a nagyobb lépéseket. A Red Bull csodálatos munkát végzett, nekünk tehát még jobbat kell. Olyan körülményeket kell teremtenünk, hogy többet tudjunk fejlődni náluk."
A Ferrari most a már áprilisban elindított változások véglegesítésével van elfoglalva. "Átgondoljuk, hogyan használjuk a szélcsatornát. Ezen igyekszünk módosítani már a következő egy-két hétben" - magyarázta Fry. "Aztán megpróbáljuk máshogy alkalmazni a szimulációs eszközeinket is, hogy kitaláljuk, melyik módszer a leghatékonyabb. Kellően szilárd alapot akarunk építeni ahhoz, hogy helyes döntéseket hozzunk."
Másokhoz hasonlóan Fry sem tudja előre megítélni, hogy a diffúzor leszorítóerejét gázelvételnél is növelő motorüzemmódok silverstone-i betiltása mennyiben lesz hatással az erőviszonyokra. "A befújt diffúzorokat mindenki használja, de hogy ki milyen mértékig, azt nem tudom. Érdekes lesz" - mondta. "Remélem, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat, azt azonban nem tudom eldönteni, hogy (a Brit Nagydíj) mérföldkő lesz-e számunkra."