A kölni Sport+Markt elemzése szerint a Forma-1-ben szponzorként jelenlévő cégek közül 2010-ben a Hewlett-Packard befektetése volt a legköltséghatékonyabb: ők a Renault-kon elhelyezett kis matrica révén 6,6 millió emberhez jutottak el évi 1,5 millió dollárért, vagyis fejenként mindössze 23 centet fizettek. Jól járt a McLarent támogató Hugo Boss is, amely 3,1 millió dollárért 4,9 millió embert szólított meg, ami 63 centes fejenkénti költséget jelent.
Az e mérőszám szerint felállított listán az Allianz a 11., a sok csapat hivatalos ruházatát készítő Puma pedig a 14. helyen áll. Nem szerepel jól ugyanakkor a 23. helyezett Mercedes-Benz: az ő kiadásaik, mivel saját csapatot is tartanak fenn, lényegesen magasabbak az egyszerű szponzorokénál, és fejenként 4,78 dollárt kellett költeniük minden egyes emberre, akit el akartak érni a Forma-1-en keresztül. A DHL, a sport hivatalos partnere azonban ennél is gyengébben állt, hiszen évi 10 millió dolláros befektetésével csak 300 ezer emberhez jutott el, azaz 33 dollárt adott ki fejenként. A cég szóvivője a Handelsblatt című német lapnak mégis azt állította, "ez a hosszútávú együttműködés az egyik legerősebb marketing platformunk."
A Sport+Markt úgy számol, hogy a szponzorok együtt 1,88 milliárd dollárt pumpálnak az F1-be évente. "Jórészt ők fizetik a show-t" - mondta a cég értékesítési igazgatója, Friedhelm Lange. "Mivel azonban nem lépnek fel egységesen, nem tudják érvényesíteni azt a befolyásukat." A nagydíjaknak 2010-ben összesen több mint félmilliárd nézőjük volt, ezért Guido Stalmann, a HRH Relations müncheni sportmarketing ügynökség képviselője szerint a hirdetők számára a Forma-1-nek "globális szinten kevés alternatívája van, főleg technikai vonatkozású termékek reklámozása terén." A Hugo Boss sportszponzorációs főnöke, Till Pohlmann hozzátette, hogy a világbajnoki sorozatban szponzorként szerepelni azért különösen hatékony, mert öt kontinenst lehet elérni vele.