Amikor Craig Pollock, az egykori BAR istálló alapítója bejelentette, hogy PURE néven független motorgyártó céget indított, amellyel 2014-ben, a turbók bevezetésével párhuzamosan be szeretne szállni a Forma-1-be, nem sokan vették komolyan. Ám a projektje az elmúlt napokban új lendületet vett, amikor kiderült, hogy sikerült leigazolnia Gilles Simont, a Ferrari korábbi motorrészleg-vezetőjét.
Graeme Lowdon, a PURE egyik potenciális partnerének számító Virgin sportigazgatója az [origo] F1Hírek kérdésére a Hungaroringen megerősítette, hogy Pollock már fel is vette velük a kapcsolatot. "És úgy tudom, az összes többi csapattal is" - mondta. "Minket nem zavar, ha új motorszállító lesz, mindaddig, amíg ez egyrészt gazdagítja a show-t, másrészt mind a motorok vételára, mind az üzemeltetési költsége terén jó ár/érték arányú megoldást biztosít a csapatoknak."
"Azt semmiképpen nem akarjuk, hogy a Forma-1 olyan sorozattá váljon, ahol mindenki maga építi a motorját. Mi nem teszünk így, mert csak csapatként működünk. A mi szemszögünkből nézve tehát jó, ha nagy választék van motorokból, a legfőbb szempont azonban számunkra az ár."
A Forma-1 motorszállítói aggályosnak tartják, hogy Simon - aki az elmúlt másfél évben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakértőjeként kidolgozta a turbókra vonatkozó technikai szabályokat - a PURE-nál felhasználhatja az ebben a minőségében szerzett információit.
"Az utóbbi másfél évben szerintem az összes motorszállító példa nélkülien komoly technikai hozzáférést biztosított Gilles számára, de a Renault biztosan" - mondta a francia autógyár sportprogramját irányító Rob White. "Különösen azzal kapcsolatban, hogy hol tart a fejlesztési programunk. Ezért természetesen nagyon fontosnak tartjuk, hogy biztosítékot kapjunk rá: azokat az információkat, amelyekhez Gilles az FIA képviseletében hozzájutott, új minőségében, vagyis egyik vetélytársunk alkalmazottjaként nem használja fel."