A Ferrarinak ismét sikerült kicsapnia a biztosítékot a dohányzásellenes aktivistáknál, amikor június közepén 2015 végéig meghosszabbította szponzori szerződését a Philip Morrisszal. A brit Guardian értesülései szerint az Orvosok Királyi Kollégiuma (RCP) és annak egyik szervezete, az ASH levélben kérte az FIA elnökét, Jean Todtot, hogy indítson vizsgálatot a Ferrari és a Marlboro közötti megállapodás ügyében.
A Forma-1-ben 2005 óta tilos a dohánytermékek reklámozása, ám míg a brit székhelyű csapatok meg is szakították az dohányipari cégekkel folytatott együttműködésüket, a Ferrari és a Marlboro románca nem ért véget. Noha a cég logóit a korrektség kedvéért már azokban az országokban sem helyezi fel a versenyautóira, ahol ez törvényes volna, a Ferrari állítólag évente 160 millió dollárt kap a Philip Morristól, amely némi haszonnal más vállalatoknak értékesíti tovább a csapat hirdetési felületeit.
A dohányzásellenes szervezeteket azonban az zavarja, hogy a Marlboro nem csupán üzletileg jár jól ezzel a modellel, hanem bújtatott reklámot is kap. A csapat hivatalosan "Scuderia Ferrari Marlboro" néven szerepel a Forma-1-ben, és, ahogy John Britton, az RCP dohányzásellenes tagozatának elnöke megjegyezte: "Az emberek tudják, hogy a Ferrarit a Marlboro szponzorálja. Ezáltal azok a pozitív tulajdonságok, amiket a Ferrarival asszociálnak - mint a kockázatvállalás és a férfiasság -, rávetülnek a cigarettamárkára is." Anne Edwards, a Philip Morris képviselője ugyanakkor a Guardiannek hangsúlyozta, hogy a szerződés teljesen törvényes.
Bár a dohányzásellenes aktivistáknak nem nehéz igazat adni ebben az ügyben, felmerül a gyanú, hogy végeredményben a tiltakozásuk révén ajándékba kapott nyilvánossággal is csak a Marlboro jár jól. Amikor Britton és az RCP már tavaly áprilisban felszólalt a Ferrarik motorburkolatára felfestett vonalkód ellen, amit a "lopakodó branding" részének nevezett, a csapat megragadta a lehetőséget, és az ellenérveit folytatásokban közölve hetekig a címlapokon tudta tartani a Philip Morrisszal kötött szponzori szerződését. Pedig az e nélkül szinte semmilyen nyilvánosságot nem kapott volna, ezért az ellene indított hadjárat sokakban elhintette a gyanút, hogy valójában csak egy ügyes médiahackről van szó. A Ferrari végül nagy csinnadratta közepette lecserélte a vitatott vonalkódot egy másik logóra, amely még egyértelműbben idézte a Marlboro arculati elemeit.
Az Európai Bizottság egészségügyi biztosa egyébként már tavaly felkérte a brit és a spanyol kormányt, hogy indítson vizsgálatot a bújtatott reklám ügyében, de ennek eddig semmilyen folytatása nem volt.