A Belga Nagydíj után a Red Bull bevallotta, biztonsági okokból komolyan fontolóra vették azt a lehetőséget, hogy a parc fermé szabályokat megszegve a futam előtt állítanak a kerékdőlésen, vagy lecserélik az időmérőn túlságosan felhólyagosodó első gumikat. Bár Lewis Hamilton abroncsai is rossz állapotban voltak, a McLarennél úgy ítélték meg, hogy a kerékdőlés átállítása nélkül sem lesz kockázatos versenyeznie.
"A karosszériáért és a gumikért felelős mérnökök is átvizsgálták a helyzetet, és úgy éreztük, hogy a mi esetünkben a kerékdőlés átállítása nem segített volna" - idézi az Autosport a csapatfőnököt, Martin Whitmarsh-t. "Úgy gondoltuk, biztonságosan versenyezhetünk."
A probléma a Red Bull autóit érintette a legjobban, ők ugyanis nem fogadták meg a Pirelli tanácsait az időmérő előtt, és az ajánlottnál meredekebb dőlésszöget választottak. Mark Webber és Sebastian Vettel abroncsait így nagyon korán - a harmadik, illetve az ötödik körben - le kellett cserélni, Hamilton viszont tíz kört is kibírt a hólyagosodó gumikon.
"Úgy tudjuk, a Red Bull dilemmája nagyobb volt, mert az adatok kielemzése után arra a következtetésre jutottak, hogy a kerékdőlés megváltoztatása biztonságosabb megoldás lenne. Azt hiszem, nagyon kellemetlen helyzetbe kerültek - majd beszélek erről Adrian Newey-val" - mondta Whitmarsh, aki hozzátette, hogy a McLaren nem tért el a Pirelli által javasolt kerékdőléstől.
"Elvégre felelősek vagyunk a versenyzők biztonságáért. Ezen a pályán csökkentették a kerekek javasolt dőlésszögét, ami egy kis teljesítményromláshoz vezetett, de végül kiderült, hogy ez volt a helyes döntés" - magyarázta. "Ők azért vannak itt, hogy biztosítsák a gumik legjobb és legbiztonságosabb módon történő használatát, így teljes mértékben figyelembe vettük a tanácsaikat."