A Renault mérnökei továbbra is bíznak benne, hogy a szezon hátralévő futamain jobban ki tudják használni az előrevezetett kipufogó nyújtotta lehetőségeket, így az idény végéig nem vetik be a hagyományosabb, hátsó kivezetésű verziót.
A franciák hónapokon keresztül kísérleteztek az új rendszer fejlesztésével, és a júliusi Német Nagydíj szabadedzésein fel is szerelték a hátravezetett kipufogót Heidfeld autójára. Az adatok kielemzése után azonban úgy döntöttek, hogy élesben nem vetik be az új verziót.
"Hiszünk benne, hogy még mindig sok lehetőség van az előrevezetett kipufogóban, még akkor is, ha néha rossz döntéseket hoztunk a fejlesztés során" - nyilatkozta az Autosportnak Eric Boullier, a Renault csapatfőnöke.
"A motorvezérléssel kapcsolatos tárgyalások idején sok időt szántunk a hátravezetett verzió tervezésére" - folytatta. "Ugyanakkor befejeztük a szélcsatorna fejlesztését is, és az előrevezetett kipufogón is javítottunk."
Boullier az elmúlt futamok gyengébb teljesítménye után a Belga Nagydíjon fellendülést vár csapatától. A Renault komoly fejlesztéseket - új padlólemezt, átalakított kipufogót és módosított hátsó felfüggesztést - ígér a hétvégi futamra, a csapat célja, hogy jobban megközelítsék a konstruktőri bajnokságban 14 ponttal előttük, a negyedik helyen álló Mercedest.