Jarno Trulli elismeri, hogy még nem dőlt el, jövőre is folytatja-e a versenyzést, de úgy érzi, a Lotus új kormányszervója révén megfordult a szerencséje, ezért "nem esik pánikba" a bizonytalanság miatt.
"Először is gyorsnak, aztán motiváltnak kell lennem" - mondta. "Most már teljesen mások, sokkal fényesebbek a kilátásaim. A jövőmre nem igazán gondolok. Csak szeretnék fejlődni innen, aztán lesz, ami lesz. A következő néhány hétben alighanem várható valamilyen bejelentés, de pillanatnyilag elégedett vagyok a helyzetemmel, és csak a munkámra, a csapatomra, az eredményekre akarok koncentrálni. Szeretném élvezni, amit csinálok, mert mostanában nem igazán élveztem."
A 37 éves Trulli, aki 244 nagydíjával a Forma-1 történetének ötödik legrutinosabb versenyzője, 1997-ben, a Minardinál mutatkozott be. Azóta megjárta a Prostot, a Jordant, a Renault-t, a Toyotát és most a Lotust, de mindössze egy győzelmet aratott, még a 2004-es Monacói Nagydíjon. Elismeri, hogy az idei küszködés miatt megrendült a saját képességeibe vetett hite.
"A legrosszabb Silverstone volt. Ott teljesen el voltam veszve" - árulta el. "Beszálltam az autóba, és fogalmam sem volt, hol vagyok, vagy hol húzódik a határ. Igyekeztem rátalálni, de nem éreztem semmit. Kicsúszott a kezemből az irányítás, és az ember ilyenkor néha megkérdi magától, hogy benne van-e a hiba."
A Lotus a következő versenyen, a Német Nagydíjon ezért ültette be a tesztpilótát, Karun Chandhokot Trulli helyére. A Hungaroringre aztán elkészült az új kormányszervó, amely az olasz szerint "teljesen más világ", és visszaadta az önbizalmát. "Fogalmazzunk úgy, hogy ami előtte történt, nem az én hibám volt, hanem a vezetési stílusomból fakadt" - mondta. "Rendkívül precíz vagyok. Ez az erősségem és a gyengém is egyben, mert az előző kormányszervótól így nem a valódi visszajelzéseket kaptam meg."
Trulli az idei időmérőkön mindössze egyszer tudta legyőzni csapattársát, Heikki Kovalainent.