Norbert Haug, a Mercedes motorsport igazgatója épp a Belga Nagydíj előtt méltatta Michael Schumacher harcias hozzáállását és azt, hogy a hétszeres világbajnok milyen sokat előz a futamok első köreiben. Schumacher Spában is lehetőséget kapott ezen képességének bemutatására leghátsó rajthelye miatt, igaz, ezt ezúttal nem saját lassúságának, hanem az időmérő edzésen elszenvedett balesetnek köszönhette.
A hétszeres világbajnok a rajtnál ügyesen (vagy szerencsésen?) kimaradt a kalamajkából, mert az első kanyarban a belső ívre húzódott, aztán szemfüles előzésekkel az első kör folyamán a 24.-ről a 15. pozícióig lépett előre. Lendülete ezt követően sem tört meg, ráadásul egy ügyes taktikai húzással hamar letudta a kötelező kemény gumis etapot. A Mercedes az 5. körben hívta ki Schumachert kerékcserére, aki ettől kezdve csak lágy abroncsokat használt - ennyi haszna volt annak, hogy a szombati ütközéssel megspórolt néhány szettet.
"Összegzésként azt tudom mondani, hogy sok kellemes érzés és sok előzés jellemezte a mai napomat. A verseny elején egy kicsit tartottam attól, hogy a sok repkedő alkatrész közül valamelyik esetleg eltalálja az autómat, de szerencsére megúsztam a dolgot. Utána pedig már csak élveznem kellett a vadászatot és az előrejutást" - mondta Schumacher a futam után. A német számára nyilvánvaló elégtételt jelentett a mai siker a szombati csalódás után: "Csodálatos befejezése volt ez ennek a csodálatos spái hétvégének. Azt hiszem, az ötödiknél jobb helyezést ma semmiképp sem érhettünk volna el, de így is jó érzés volt 19 helyet javítani a pozíciómon. Külön motivációt jelentett, hogy itt voltak velem a családtagjaim, a barátaim és a szurkolóim, szeretném megköszönni mindegyiküknek a támogatást!"
A Schumacher-féle vadászat utolsó áldozata éppen a csapattárs, Nico Rosberg volt, aki az utolsó etapban a keményebb keverékű abroncsokat használta. Rosbergnek a mérnökök utasítására a gázpedállal is óvatosabban kellett bánnia, hogy spóroljon a benzinnel, de Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke szerint ennek nem volt különösebb jelentősége. "Nico köridői alig romlottak a spórolás miatt, a döntő tényező inkább az volt, hogy Michael lágy gumikon ment, ő pedig közepeseken, amelyek körönként körülbelül egy másodperccel lassabbak voltak" - mondta Brown.
Rosberg számára a verseny első körei okozták a legnagyobb örömet, hiszen egy remek rajttal előbb feljött a második helyre, majd az Eau Rouge utáni egyenesben a szélárnyékból kibújva Sebastian Vettelt is megelőzte, és átvette a vezetést. Rosberg ezt követően hősiesen védte pozícióját, de a nyilvánvalóan gyorsabb élmenőket végül nem tudta maga mögött tartani.
"Kiválóan rajtoltam, különleges érzés volt egy Ezüst Nyíllal az élen haladni ezen az elképesztő versenypályán. Jó volt látni a mögöttem tülekedő Red Bullokat, McLareneket és Ferrarikat, viszont nehéz volt elfogadni, hogy nem vagyunk elég gyorsak a vezető pozíció megtartásához. Ennek ellenére úgy gondolom, sikerült előrelépnünk ezen a hétvégén, és jó eredményt ért el a csapat" - nyilatkozta Rosberg.