Romain Grosjean jelenleg tetemes, 25 pontos előnnyel vezeti a GP2 összetettjét, ezért egyértelmű, hogy a bajnoki cím megszerzésére kell koncentrálnia. Az utánpótlás-sorozat szezonja azonban szeptember közepén, Monzában véget ér, így Grosjean előtt is megnyílik az út, hogy új életet leheljen előzőleg korán megszakadt Forma-1-es pályafutásába - és a Renault-nál eddig sem titkolták, hogy szeretnék az egyik autójukban tudni.
Az Autosprint című olasz lap most azt írja, Grosjean már a szeptember 25-i Szingapúri Nagydíj hétvégéjén vezetheti majd Nick Heidfeld autóját, igaz, egyelőre csak a péntek délelőtti szabadedzésen. Heidfelddel nyíltan elégedetlen a Renault menedzsmentje, ezért pénteken már a Hungaroringen is Bruno Sennát ültette be a helyére, aki várhatóan Spában és Monzában is meg fogja kapni ezt a lehetőséget.
A még mindig csak 25 éves Grosjean 2009-ben, ugyancsak a Renault-nál már rajthoz állt hét Forma-1-es versenyen, de utána nem hosszabbították meg a szerződését. A következő évben az Auto GP bajnoka lett, majd idén télen másodszor is megnyerte a GP2 Asiát, most pedig a GP2-ben menetel a győzelem felé. A Renault-istálló jelenlegi tulajdonosa, Gérard Lopez szerint a csapat előző, Flavio Briatore által irányított menedzsmentje hibát követett el, amikor bedobta a mélyvízbe a még tapasztalatlan Grosjeant.
"Egyértelműen hiba volt őt nehéz helyzetbe hozni Fernando Alonso oldalán" - mondta a Toile F1 című francia honlapnak. "A GP2-ben mutatott teljesítménye alapján Romain most már felkészült a Forma-1-re. Jövőre mindenképpen megérdemel egy második esélyt."
Egyes hírek szerint az sem kizárt, hogy Grosjean még az idén leváltja Heidfeldet, Lopez azonban hozzátette, hogy "több csapattal" tárgyalnak arra az esetre, ha a ralibalesetből lábadozó Robert Kubica visszatér, s így a Renault-nál nem marad hely a fiatal francia számára. "Sok olyan pilótaülés van, amely kevésbé biztos, mint amilyennek tűnik" - mondta. "Természetesen a Lotus Renault GP is a lehetőségek egyike, de egy pillanatra sem feltételezem, hogy Robert jövőre nem tér vissza."
"Ha azonban mégsem, két lehetőségünk lesz: az egyik egy rutinos versenyzőt szerződtetni Vitalij (Petrov) mellé, még ha az ilyenek közül kevés is a szabad. A másik lehetőség az, hogy egy fiatalt választunk, amire Romain ideális jelölt, ráadásul a Gravity (Lopez cége) menedzseli."
Grosjean legutóbb a 2009-es idényzárón vezetett Forma-1-es autót. A legjobb eredménye abban az évben a Brazíliában elért 13. hely volt.