A Renault a Belga Nagydíj előtt lecserélte a vártnál gyengébb teljesítményt nyújtó Nick Heidfeldet, és az addigi tartalékversenyzőt, Bruno Sennát ültette a helyére. A brazil rögtön az időmérő edzésen remek teljesítményt nyújtott, a hetedik pozícióba kvalifikálta autóját - három hellyel megelőzve csapattársát, Vitalij Petrovot.
Eric Boullier szerint a Renault mérnökei, szerelői az áprilisi Malajziai Nagydíjon elért dobogós helyezés óta nem tűntek olyan lelkesnek, mint a szombati időmérő után. "Nagyon fontos, hogy boldognak lássam az embereimet, akik éjjel-nappal dolgoznak" - idézi a csapatfőnököt az Autosport. "Ez lényeges, hiszen így tudom kihozni belőlük a legtöbbet."
A futamon hamar elszálltak Senna pontszerzési esélyei, a rajt után ugyanis túl későn fékezett az első kanyar előtt, és összeütközött Jaime Alguersuarival. Az incidens miatt áthajtásos büntetést kapott, végül a 13. helyre tudott felzárkózni.
"Nyilvánvalóan az a gyenge pontja, hogy január óta nagyon keveset volt a pályán. Több időre van szüksége ahhoz, hogy ismét teljesen megbízzon az autóban" - magyarázta Boullier. "Az erőssége pedig az, hogy nagyon nyugodt, és folyamatosan javult a tempója. A mérnökökkel is remekül együttműködött, könnyedén megértették egymást."
A csapatfőnök elárulta, a tapasztalatlan Senna szerződtetése nemcsak a versenyző pályafutása szempontjából döntő fontosságú, hanem a saját pozícióját is kockáztatta.
"Egy ilyen döntés meghozatala előtt sok ember véleményét ki kell kérni" - mondta Boullier. "Természetesen vannak olyanok, akik nem örülnek neki, és ez nagy kihívás az állásom szempontjából is. Mert ha kudarcot vallok... Miután én döntöttem, nekem kell vállalnom a felelősséget is."