Azok után, hogy a májusi Monacói Nagydíj edzésein betiltották a DRS használatát a pálya leggyorsabb részén, az alagútban, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, a hétvégi Belga Nagydíjon is korlátozza az állítható hátsó szárnyra (DRS) vonatkozó szabályokat: ezúttal az Eau Rouge-on nem szabad nyitott szárnnyal áthaladni.
Az előírás szerint a kisebb leszorítóerő, így nagyobb sebesség elérésében segítő DRS-t a vasárnapi futamon csak a kijelölt szakaszokon szabad aktiválni, a pénteki és szombati edzéseken azonban a pálya bármely pontján bevethető. Spában azért korlátozzák az eszköz használatát, mert az amúgy is veszélyes, gyors Eau Rouge kanyarban a megnövekedett sebesség növelné a balesetek kockázatát.
Az FIA döntésében közrejátszott, hogy a veszélyre több versenyző is felhívta a figyelmet, azonban nem mindenki tartotta szükségesnek az intézkedést - a Hispania pilótája, Vitantonio Liuzzi úgy gondolja, a monacói alagútban indokoltabb volt a DRS tilalma.
"Az Eau Rouge-ban más a helyzet" - nyilatkozta az olasz az Autosportnak. "Ott szabad ég alatt versenyzünk, nincs tető az autók felett, sem állványok, amelyekbe beleütközhetnénk. Ha itt összeér két autó, az sima versenybaleset lenne, mint bármelyik másik pályán. Monaco egy kicsit kockázatosabb volt. De elfogadom a döntést, szeretem a kihívásokat."
A tilalomnak a futamon nem lesz jelentősége, Spában ugyanis az Eau Rouge után, a Raidillon kanyar kijáratától a Les Combes sikánig tart majd a DRS-zóna.