A pálya adottságai miatt ezúttal sem sikerült unalmasra a Belga Nagydíj rajta, a szokásos koccanásokon kívül leginkább a két Mercedes előretörésére lehetett odafigyelni. Közülük Nico Rosberg tündöklése volt a bravúrosabb, hiszen Michael Schumachertől elvárható volt, hogy a mezőny végéről indulva a jóval gyengébb autók ellen már az első kanyarokban több helyet javítson.
Vettel jól rajtolt el, pár kanyar múlva mégis elvesztette a vezető helyet
Rosberg zseniálisan rajtolt, egy gyors manőverrel kikerülte a beragadó Mark Webbert, aki olyannyira befulladt, hogy a második helyről egy szempillantás alatt a nyolcadikon kötött ki. Nico nem érte be Webber leelőzésével, hanem máris Felipe Massát támadta, aki ugyan lassabban indult, mint Lewis Hamilton, de az első féktávon mégis befért mellé jobbról. A Mercedes GP fiatal tehetsége itt egy pillanatra nagyon okosan visszavett: nem támadta Massát a fal mellett, hiszen nem lett volna elég helye. Megpróbált az első kanyarban a brazil mögött befordulni, így Hamiltont is előzhette. Lewistól egyébként kicsit váratlan, hogy meg sem próbálta a szűkebb ívet védeni, így Massa szabad utat kapott tőle.
Nico akkor lepődhetett meg igazán, Massa ugyanis elrontotta a kigyorsítást, így az Eau Rouge-ig már őt is megelőzte, majd a DRS-zónában (állítható hátsó szárny nélkül is) Vettel szélárnyékába került. Ekkor látszott, hogy a Red Bullok egyetlen sebezhető pontja a végsebesség, a Mercedes ugyanis simán elment Vettel mellett.
Pedig Sebastian szinte mindent jól csinált: kiválóan indult el, jól helyezkedett, még az első kanyarból is jól gyorsított ki. A hosszú padlógázas rész azonban pont elég volt arra, hogy felhúzza magára a Mercedest.
Lewis Hamilton is nagyjából ennek az áldozata lett. Bár az első kanyarban még vesztésre állt Massa ellen, az Eau Rouge-ig visszaszerezte a helyét. Vesztére jött az egyenes, ahol szélárnyékban érkezett mögötte a Ferrari. Lewis azonban itt is túl könnyen megadta magát, meg sem próbálta Massát a külső oldalra terelni.
Rosberghez hasonló zseniális rajtot mutatott be Fernando Alonso is, aki a jó indulás után az ideális íven kifékezte Jaime Alguersuarit, majd kívülről elfordult volna. Ekkor érkezett azonban Bruno Senna, aki úgy próbálta ellensúlyozni elrontott indulását, hogy rövidet fékezett volna az első kanyar féktávján. Ha a felgumizott részen teszi ezt, talán be is fért volna, ám a fal mellett esélye sem volt, hogy megálljon. Így aztán lebombázta Alguersuarit, aki emiatt Alonso jobb hátsó kerekét koccolta meg. A két spanyol közül csak a ferraris tudott tovább menni, neki hatalmas szerencséje volt, hogy az 150 Italia kibírta ezt az igen nagy ütést.
Senna egyébként saját csapattársával is kiszúrt, mivel Petrovnak a bukótérben kellett kerülnie a kivágódó Algersuarit. Az első tízből Sergio Pérez is jól elrontotta a rajtját, de többek között éppen ennek köszönhette, hogy volt ideje kikerülni a koccanó versenyautókat. Hátrébb a futam során kiválóan teljesítő Jenson Buttonnak hatalmas szerencséje volt, hiszen Timo Glock úgy ütötte ki Paul di Restát, hogy közben Button hátsó szárnyának oldallapjából is kitört egy darabot. Csak centiken múlott, hogy Button versenyének vége legyen.
Schumacher csak az első kanyar után keményített be
Eközben a két Team Lotus egymást forgatta ki, míg Michael Schumacher higgadt öreg rókaként megvárta, hogy a fiatalok lerendezzék a bokszmeccset. Utána félelmetes lendülettel tört előre. Többek között a higgadtságának köszönhetően egyetlen kör alatt kilencet előzött.