Amikor véglegessé vált, hogy az idei Bahreini Nagydíj az országban kitört zavargások miatt elmarad, Bernie Ecclestone azt mondta, nem kéri el a 25 millió brit fontos jogdíjat. Most azonban kiderült, hogy a pénz mégis a Forma-1 kasszájában maradt.
"Nem hiszem, hogy az idén csökken a forgalmunk a korábbiakhoz képest. Szerintem nagyjából ugyanakkora marad, mint tavaly volt, mert Bahrein is kifizette a versenyt" - nyilatkozta az Independentnek. "Felajánlottam, hogy visszafizetem nekik a jogdíjat, de azt felelték, ne fáradjak vele. Úgyhogy azt gondolom, a forgalmunk és a bevételünk is a 2010-eshez hasonló lesz."
A sport bevételeinek fele a konstruktőri bajnokság első tíz helyezettjét illeti, ami azt jelenti, hogy ennek a 25 millió fontnak egy része is a csapatokhoz kerül. A Pitpass.com számításai szerint azonban együtt éppen ekkora szponzori támogatásról kellett lemondaniuk a Bahreini Nagydíj törlése miatt.
A honlap megjegyzi, hogy a Forma-1 anyacége, a Jerseyn bejegyzett Delta Topco tavaly egymilliárd fontos forgalmat és 335 millió fontos nettó bevételt ért el. A televíziós szerződések és a pálya szélén elhelyezett hirdetések mellett éppen a rendezésért szedett jogdíjak jelentik a sport legfőbb bevételi forrását.
A Bahreini Nagydíjat sokáig próbálták megmenteni, és felmerült, hogy az év későbbi részében bepótolják, erről azonban logisztikai nehézségek miatt végül letettek. Noha a közel-keleti országban továbbra sincs politikai stabilitás, a futam áprilisi dátummal visszakerült a 2012-es versenynaptárba. "Tegnap beszéltem a bahreiniekkel, és azt mondták, minden rendben lesz. Az ő érdekükben remélem, hogy igazuk is van, nem a miénkben" - jelentette ki Ecclestone.
Jövőre újra fognak rendezni nagydíjat az USA-ban, 2014-ben pedig Oroszország is csatlakozik a Forma-1-hez. Ecclestone elárulta, hogy ezután Dél-Afrikával és Mexikóval szeretné tovább bővíteni a kört, mert "mindkét országban szervezni próbálnak valamit." Ennél meglepőbb, hogy állítása szerint a csődhelyzetbe került Görögország is F1-es versenyt akar. Az ötlet egy építésztől, Athanasios Papatheodoroutól származik, de nincs sok realitása, mivel a fizetésképtelenné vált kormányzatnak is áldoznia kellene rá a büdzséből legalább a környék infrastruktúrájának fejlesztése erejéig.
Ecclestone egyébként nem bánja, hogy Törökország elvesztette a nagydíját. "Nem akartuk csökkenteni a jegyárakat. Akkor már jobb, ha nincs is verseny" - mondta. "Mehetünk máshová. Annak idején azért vittük oda a futamot, mert akkor épp jó ötletnek tűnt. Ha, ahogy vártuk, százezer szurkoló lett volna a lelátókon, minden rendben van, ez azonban nem jött össze."
A Delta Topco 2007-ben megvásárolta a Török Nagydíj promóterét, az Organizasyon AS-t, hogy saját kezébe vegye a verseny szervezését, de ez sem tette népszerűbbé a futamot a helyi közönség körében.