A kétszer megszakított első szabadedzés alaposan megnehezítette a csapatok dolgát Szingapúrban, a Mercedes versenyzői arról panaszkodtak, hogy alig tudtak érdemi munkát végezni délelőtt.
"Ahogy az ilyen pályákon megszokott, az aszfalt elég csúszós, így kicsi a tapadás. Ezért nem igazán jött jól, hogy lerövidítették az edzés idejét, mivel hosszú programot kellett teljesítenünk" - mondta Michael Schumacher, aki tavaly versenyzett először az éjszakai futamon. "Összességében a várakozásainknak megfelelően alakulnak a dolgok: nincsenek nagy meglepetések, talán az a legszembetűnőbb, hogy a két gumikeverék között meglehetősen nagy a különbség."
A nap folyamán a versenybeállítások megtalálása volt a fő feladat az istálló számára, és a második szabadedzés során sikerült hasznos információkat gyűjteniük. "Magas üzemanyagszinttel köröztem, hogy rájöjjünk, hogyan érdemes készülni a versenyre" - árulta el Nico Rosberg, aki valószínűleg azért maradt el mindkét edzésen jelentősen csapattársától.
"Michael és Nico a versenyre való készülésre koncentráltak, és nem végig ugyanazt a programot teljesítették" - erősítette meg Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója. Ross Brawn csapatfőnök hozzátette, várakozásaik szerint a vasárnapi futamon döntő lehet, hogy ki tudja legjobban kímélni a gumikat, így a megfelelő balansz megtalálása az egyik legnagyobb kihívás számukra.