A Szingpúri Nagydíj szokatlan időbeosztása - amely abból adódik, hogy a csapatok tagjai a hatórás időeltolódás ellenére is az európai időzóna szerint élnek - péntek kora délután már a Toro Rosso főnökét, Franz Tostot is megzavarta, aki a megengedettnél korábban érkezett meg a pályára. A többiek azonban nem tanultak a hibájából: kiderült, hogy éjjel a Red Bull, a Mercedes és a Virgin néhány tagja is beleesett ugyanebbe a csapdába.
Az éjszakai munkastopot azért vezették be, hogy az istállók személyzete biztosan pihenni tudjon. A Sportszabályzat szerint "a csapatok olyan tagjai, akiknek bármilyen közük van az autók üzemeltetéséhez", nem tartózkodhatnak a pálya határain belül a második szabadedzés tervezett vége után tíz és fél órával kezdődő, és a harmadik szabadedzés kezdete előtt három órával végződő időszakban.
Ez Szingapúrban azt jelentette, hogy helyi idő szerint 9.30 és 16 óra között nem lehettek volna a helyszínen, ám az említett három alakulat marketingesei ezt valamiért nem vették figyelembe. Hogy pontosan kikről van szó, az nem derült ki, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint volt közük "az autók üzemeltetéséhez."
A szabály megszegéséért nem jár semmilyen büntetés, mivel évente négy alkalommal minden csapat automatikusan felmentést kap a hatálya alól. A Mercedes most először, a Virgin másodszor, a Red Bull pedig harmadszor élt ezzel a lehetőséggel, amit általában akkor szoktak kihasználni, ha az autóval kapcsolatos műszaki problémákat kell sürgősen elhárítaniuk az éjszaka folyamán.