Peter Sauber szerint még mindig az ő csapata rendelkezik a mezőny legjobb szélcsatornájával, amely még lényegesen gazdagabb vetélytársaikénál is fejlettebb. Az 55 millió dollárból létesített berendezés 2003 végén állt szolgálatba, ám mivel az elmúlt években az aerodinamikai fejlesztések iránya egyre inkább a számítógépes áramlástani modellezés, a CFD irányába tolódott el, a csapatok azóta jellemzően inkább csak modernizálták a szélcsatornáikat, a nulláról nem építettek újat. A Sauberé alkalmas 1:1 méretarányú modellek tesztelésére is, míg a Renault például csak az idén alakította úgy át a sajátját, hogy 60 százalékos modelleket is képes legyen befogadni.
"Nem akarok nagyképűnek tűnni, de azt gondolom, még a Ferrarinak vagy a Renault-nak is jelentősen fejlesztenie kellene, hogy a szélcsatornájuk a miénk szintjére kerüljön" - mondta az Autosportnak Sauber, aki azonban kategorikusan nem volt hajlandó kijelenteni, hogy övék "a legjobb" ilyen létesítmény. "Ugyanakkor úgy hiszem, csak a Toyotának volt a miénkkel összemérhető szélcsatornája. Nemcsak a méretei fontosak, hanem a minősége is" - tette hozzá.
Miután a BMW 2009-ben úgy döntött, kiszáll a sportból, és így a csapatból is, a Sauber a megszűnés határára került, amitől végül az eredeti tulajdonosa, Peter Sauber mentette meg. A 2010-ben a Force Indiától szerződtetett technikai igazgató, James Key irányítása alatt az idén sikerült feltornázniuk magukat hatodiknak a konstruktőri bajnokságban, két helyet javítva tavalyi és tavalyelőtti pozíciójukon.
Egy régebbi videó a Sauber szélcsatornájáról
Efelől azonban nem lehetnek nyugodtak, mert a Force India mindössze 3 pontos távolságból üldözi őket. Közeledik hozzájuk a Toro Rosso is, s bár a faenzai istálló a következő három évben jelentős fejlesztéseket hajt végre a főhadiszállásán, Sauber szerint erre nekik nincs szükségük.
"Nagyon jó infrastruktúránk van, rendkívül magas szinten áll, úgyhogy semmit nem kell bővítenünk" - mondta. "A személyi állományunkat (a csapatok önkéntes költségkorlátozási egyezményének megfelelően) leépítettük, és nagyon bízom benne, hogy a jelenlegi létszámmal is elboldogulunk."
Bár a Sauber korábban maga építette a sebességváltóját is, amit ma motorszállítójától, a Ferraritól vásárol meg, a csapat nem tervezi, hogy visszatérjen az önálló fejlesztéshez.
"Hajdanán saját váltót készítettünk, aminek akkor volt is értelme. De (a BMW-vel töltött) utolsó három évben Münchenben készült, és nekünk Hinwilben már nem is volt saját váltórészlegünk, amelyet felesleges lett volna újra felállítani" - magyarázta Sauber. "A költségeket tekintve jobb, ha a Ferraritól szerezzük be a váltókat. Éppen ezért jövőre is így lesz, akárcsak a KERS-szel."