Mark Webber elismeri, hogy visszakozni akart Felipe Massa előzése közben, de azt mondja, a Rettifilo sikán magas kerékvetői miatt már nem sikerült kikeverednie a meleg helyzetből. A Red Bull ausztrál versenyzője az Olasz Nagydíj 5. körében kívülről próbálta meg kifékezni a Ferrarit, de amikor egymás mellett fordultak el, az autóját megdobta a rázókő, és összeütköztek.
"Az egyenesben lendületet szereztem, belül próbáltam fékezni, aztán kihúzódtam a külső oldalra" - mondta Webber. "Felipe elkezdett bejönni elém, úgyhogy azt gondoltam, 'na jó, legjobb lesz kikeverednem ebből valahogy.' Nem tudtam, hogy mennyire fog kihúzódni, de éppen ezt igyekeztem mérlegelni, amikor megérkeztünk a kanyarhoz. Megpróbáltam visszakozni a manőverből, azok a belső kerékvetők azonban annyira magasak ott, hogy megdobták az autómat, és nekilökték az övének."
Webber továbbment ugyan, de a pilótafülkében ülve nem vette észre, hogy Red Bulljának első vezetőszárnya letört, s néhány kanyarral később kormányozhatatlanná vált. "Természetesen vissza akartam jutni a bokszba" - magyarázta. "Nyilván tudtam, hogy az autóm megsérült, arról azonban sejtelmem sem volt, hogy az első szárnya beszorult az eleje alá, és hirtelen nem is tudtam kormányozni."
Webber autóját megdobták a kerékvetők
Massa Ferrarija komolyabb károsodás nélkül átvészelte a találkozást, de keresztbe állt a sikán kijáratánál, s ezzel visszaesett az ötödikről a tizedik helyre. Webber "a kerekeimnek ütközve megforgatta az autómat a kanyar második részénél. Kicsit későn fékeztem, és én voltam belül, úgyhogy neki kívülről soha nem sikerült volna megelőznie ott" - vélte.
Idei első kiesése után Webber, akinek a hátránya hat fordulóval a szezon vége előtt 117 pontra nőtt, elismerte, hogy már csak a világbajnokság második helyéért folytatott küzdelemben rúghat labdába.