Lewis Hamilton számára a kelleténél is eseménydúsabban alakult a Szingapúri Nagydíj időmérő edzése: a Q1-ben megrongálta autójának padlólemezét a rázóköveken, a Q2-ben defektet kapott, majd a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) véletlen rendszere éppen rosszkor hívta ki mérlegelésre, a Q3-ban pedig vetélytársaival ellentétben csak egy mért kört tehetett meg, mert egy műszaki probléma miatt nem tudták megtankolni a McLarenjét.
Ennek ellenére mindössze öt ezredmásodperccel maradt le csapattársától, Jenson Buttontól, és megszerezte mögötte a negyedik rajtkockát, ezért nem volt elégedetlen.
"Vesztettem némi időt Fernando (Alonso) mögött, amikor a kör utolsó szektorában egy másodpercen belülre kerültem hozzá képest, úgyhogy még egy próbálkozással alighanem jobb lett volna a köridőm" - vélte. "De összességében nem rossz a negyedik hely. És, ahogy már említettem, az a legbiztatóbb, hogy maradtak tartalékaink. Szóval igen, az első rajtsor elérhető volt."
Hamilton hozzátette: "Afelől továbbra sem vagyok biztos, hogy a Q2 végén mitől kaptam defektet. A 10-es kanyarban áthajtottam a rázókövön, és a guminyomást mérő szenzorok azonnal jelezték, hogy kiszökött a levegő. A kerékvetőkből jó néhány csavar áll ki, úgyhogy talán azok közül okozhatta a defektet az egyik, de ebben nem lehetünk biztosak."
"A rajttól az első kanyarig rövid az út, ezért a féktávig nehéz lesz előzni. A verseny tehát kevésbé a jó rajtról, mint inkább a gumik kíméléséről szól majd."
A brit a Q3 elején még egy látványos csörtébe is belekeveredett Felipe Massával, akit többször megpróbált megelőzni a felvezető körben, és egy csaknem ütközéssel végződő támadás után el is ment mellette. A dühös Massa percekkel az eset után megjegyezte a BBC-nek, hogy Hamilton "már megint nem használta az eszét". Ő azonban nem tulajdonított jelentőséget az esetnek. "A srác folyamatosan fel próbált tartani, én viszont menni akartam, ezért igyekeztem eléje kerülni" - mondta Massáról. "Ő csak blokkolt, blokkolt és blokkolt, de végül megelőztem."
A harmadik rajtkockát megkaparintó Jenson Button örült neki, hogy a pénteki küszködés után sikerült jó formába hozni az autóját. Csapattársától teljesen eltérő első vezetőszárnyat, futómű-beállítást és fékeket választott, és a pálya középső szektorában egész nap mindenkinél gyorsabb volt. Hamiltonhoz hasonlóan ő is a gumikban látja a verseny kulcsát.
"Az időmérőn kicsit nehéz volt a pálya mindhárom szektorában megfelelő működésre bírni az autót. A gumikat nagyon felmelegítjük, ezért ha az első szektorban keményen nyomjuk a gázt, a harmadikra már elveszítjük a hátsó kerekek tapadását. Nem könnyű ráérezni a helyes egyensúlyra, de szerintem ma este elég közel kerültünk hozzá" - magyarázta.
"Holnap minden arról fog szólni, hogy kíméljük a hátsó gumikat: hosszú verseny vár ránk - a leghosszabb a szezonban -, kemény és forró lesz" - tette hozzá. "Az első kanyarig viszonylag rövid az út, addigra azonban szeretnék legalább második lenni, hogy már a verseny elején is megszorongathassam Sebet (Vettelt)."