Michael Schumacher teljesítménye a visszatérése óta folyamatosan a kritikusok kereszttűzében van, de azt az idén nem lehet elvitatni tőle, hogy a rajtoknál fantasztikusan teljesít. Nehéz eldönteni, hogy pontosan mi az oka, de vele kapcsolatban már azon kell meglepődni, ha nem javít több pozíciót rögtön a rajtnál. Általában nem az elindulása a döntő tényező, hanem utána nagyon jól használja a KERS rendszert, kiváló érzékkel mozog a forgalomban, rögtön meglátja a lehetőségeket. A versenyek első körében kellően agresszív, de mégis nagyon keveset ütközik.
Liuzzi hibája miatt csak az első sikánig tartottak a csaták
Az Olasz Nagydíj startjánál ehhez képest már-már visszafogott volt, de így is javított négy helyet, többet, mint a szintén zseniálisan teljesítő Fernando Alonso. A közönség mégis a spanyol szárnyalásával volt elfoglalva, hiszen ő az első helyet szerezte meg olasz pályán egy olasz autóval. Ennek köszönhetően még több rajongót gyűjtött a tifosi körében.
Azt azért érdemes hozzátenni, hogy Fernando hatalmas kockázatot vállalt az elején, a jó elindulás után ugyanis olyan helyre húzódott ki, ahová hivatalosan nem mehetett volna, ugyanis a pálya a két fehér vonal közötti aszfaltcsíkot jelenti. Egy ilyen rajtnál azonban a sportbírók elnézőbbek, így csak arra kellett figyelnie, hogy azon a részen lassan elfogy előle az aszfalt. Az utolsó pillanatban sikerült Hamilton elé visszatérnie, méghozzá úgy, hogy Lewis még egy kicsi helyet is hagyott neki. Meglepő tőle, nem lett volna kötelessége.
Fernando Alonso belső kamerájából is láthatjuk a rajtot
Érdekes tény, hogy az első tízből mindössze Alonsónak és Schumachernek sikerült jól elindulnia, Sebastian Vettel és Hamilton csak kicsit ragadt be, Jenson Button és Mark Webber viszont nagyon. Vettel egyébként mindent úgy csinált, ahogy kell, de szerencse is kellett ahhoz, hogy a második helyen be tudjon fordulni. A fű széléből visszatérő Alonso ugyanis elvágta Hamilton útját a féktávon, ahol így Vettelnek maradt elég hely.
Button annyira beragadt, hogy esélye sem volt Alonsóval küzdeni, sőt, szép sorban Massa és a kiválóan induló Schumacher is elment mellette. Egyedül a szintén alulteljesítő Webbert tudta tartani, aki nem túl meggyőzően támadta. Már megszokhattuk, hogy általában Massa is jól kapja el a rajt pillanatát, de az első féktávon idén már többször bizonytalan volt. Most egy pillanatra még azon is gondolkozott, hogy bebújjon az Alonso miatt hamarabb fékező Hamilton mellé a féktávon, ám újra hezitált, majd inkább visszaállt Lewis mögé. Ezzel azonban otthagyta a helyet, ahol Schumacher szépen be is ment. A hétszeres világbajnoknak egyébként ez volt az egyetlen nehéz manővere a rajtnál: Petrovot már az indulás pillanatában átlépte, majd a beragadó Button-Webber páros egyszerűen nem foglalkozott vele. Michael így szépen egyenesen kigyorsított, majd az első kanyarnál megkereste az ideális féktávot. Mindent tökéletesen csinált.
Igazából Petrov és Rosberg rajtját is lehetne elemezni, bár a végeredményhez kevés közük volt. Egyikőjük sem indult jól, de Rosbergtől a kemény keveréken nem is várhattunk mást. A féktávon már agresszív volt, és ráesett Petrovra, majd jött a torpedó.
Vitantonio Liuzzi buta hibája komoly versenyzőket ütött el egy jó helyezéstől. A Mercedes végsebességét nézve Nico is parádézhatott volna egy kicsit, ehelyett a második sikánig sem jutott el. Liuzzi védelmében mindössze annyit lehet elmondani, hogy nagyon hátulról rajtolt, így bekerült a darálóba. Számára meglepően hamar fékezhettek, így el kellett rántania a kormányt. Fél kerékkel a fűre került, ott meg nem szabad nagyot fékezni. Ő mégis megtette, elvesztette uralmát az autó felett, így innentől már csak a vakszerencsén múlott, hogy kit üt ki. Rosberg és Petrov bizonyára nem örült ennek, de a rajtbaleset benne van ebben a sportban, főleg akkor, ha egy hosszú egyenes után ilyen kemény féktávot kell venni.